June 24, 2010

Cheesecake cu sos de afine/ Blueberry Cheesecake


Mi-am propus sa fac ordine in congelator, sa nu mai cumpar nimic pana nu termin ce este deja inauntru. Aveam niste afine congelate, pe care nu prea stiam cum sa le folosesc, cand mi-a venit o idee: Un sos pentru cheesecake!
Am facut prima data cheesecake acum mai multi ani, cand am scapat o coaja mica de ou in amestec, coaja care s-a imprastiat in tot tortul si nu am putut sa il savurez, cu bucatele mici mici de coji de ou printre dinti :)
Potrivire perfecta, sa trecem la treaba:

Pentru sos:
aprox 200 gr afine congelate (se pot folosi si proaspete)
2 linguri zahar pudra
1 lingurita scortisoara
putina coaja de lamaie rasa
1 lingura de apa
1 lingura de lichior de portocale Cointreau

Se pun intr-o craticioara la foc mic afinele inghetate cu zaharul, apa si scortisoara si se lasa sa fiarba cam 5 minute, pana incepe sa se ingroase putin sosul. Apoi se adauga coaja rasa de lamaie si lichiorul.

Pentru cheesecake:

echipament special: o tava cu peretii detasabili

2 cani de biscuiti pisati
100 gr unt topit
1/2 lingurita scortisoara
450 gr branza Philadelphia
250 gr zahar (1 cana mica)
3 oua
esenta de vanilie
coaja rasa de la o lamaie (am folosit putin de la aceeasi lamaie pentru sos)
450 gr smantana

Pentru crusta se amesteca bine biscuitii cu untul si scortisoara, se intind pe fundul tavii si se niveleaza cu fundul unui pahar. Se pune la frigider pana cand se prepara crema de branza.


In mixer se amesteca bine branza, pana devine cremoasa, se adauga treptat zaharul, apoi ouale unul cate unul, curatandu-se intre timp peretii bolului. Cand totul este bine incorporat se adauga esenta de vanilie si coaja de lamaie, apoi cu o spatula se incorporeaza smantana.

Se toarna peste crusta, nivelandu-se deasupra.
Tava se imbraca in folie de aluminiu, se pune intr-o alta tava mai mare si apoi in tava mare se toarna apa fiarta pana cand ajunge la jumatatea tavii. Se baga in cuptorul incins la 170 gr Celsius (325 Fahrenheit).


Se tine la cuptor 45 de minute, chiar daca nu este rumenita deasupra si este moale. Se lasa o ora la temperatura camerei sa se raceasca. Cu un cutit subtire se desprind marginile de tava, apoi se da la frigider cel putin 4 ore inainte de taiere (eu m-am grabit si dupa 2 ore am taiat-o si nu se asezase bine in mijloc). Se taie cu un cutit dat prin apa fiarta si apoi sters, pentru fiecare felie.

Se serveste cu sos deasupra. Pofta buna!

6 comments:

Ellie said...

Mihaela, Ce bunatati! Imi place foarte mult reteta asta ...Si ce frumos ai luat poza.

Mihaela said...

Multumesc Ellie, a fost foarte bun, in special sosul. Pentru poza am avut lumina buna, am iesit pe balcon, in casa nu am asa lumina sa iasa pozele. Numai bine!

Anonymous said...

Arata foarte bine.Si cred ca este si foarte gustos.

Mihaela said...

Multumesc, Hapleablog, este foarte bun :)

Unknown said...

mmmm... preferatul meu :P ador prajiturile cu branza :P

Mihaela said...

Isabela, si eu la fel. Ma gandesc cum am putut sa traiesc inainte sa stiu de cheesecake :)) Asta era o gluma :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails