September 27, 2012

Tort aniversar cu nuci si crema mocha cu ciocolata alba/ Anniversary cake with walnuts and white chocolate mocha filling



Pentru aniversarea de 3 ani a nuntii noastre am vrut sa "reproduc" tortul de la nunta in viziunea mea. Si am vrut sa incerc o combinatie noua, un tort cu nuci, a carui reteta o aveam salvata mai demult. Dar cum stiti ca planul de acasa nu se nimereste cu cel din targ, blatul cu (multe) nuci a iesit foarte subtire (foarte bun la gust de altfel), dar de nefolosit la un tort cu etaj. Atunci am incercat reteta lui Miha de la Dulciuri fel de fel si am facut un tort insiropat, cum numai in Romania se face si cum nu mai facusem de mult. A fost excelent, cu siguranta o reteta de retinut (de aceea o si postez). Ce am invatat din aceasta experienta? Torturi insiropate si fondantul nu "fac casa" buna. Deloc. It's a NO No! Chiar daca am acoperit bine tortul in crema de unt, siropul tot si-a facut loc pe la baza tortului. Acoperit insa in crema, nu ar trebui sa aveti probleme (daca nu sunteti familiari cu fondantul, siropul si cremele pe baza de frisca/lapte topesc fondantul).
Pentru a acoperi tortul in exterior (sub fondant) am folosit crema de la Cupcakes mocha cu ciocolata.
 


Blatul:

9 oua
9 linguri (125 gr) zahar
6 linguri ulei
9 linguri (120 gr) faina
12 linguri (90 gr) nuci coapte si macinate
3 lingurite praf de copt

Nota: Etajele au avut  15 cm (6") cel mic si 20 cm (8") cel mare. Pentru fiecare etaj am folosit doua tavi, deci 4 tavi, 2 x 15 cm si 2 x 20 cm.

Incingeti cuptorul la 180 grade Celsius (350 F). Pregatiti tavile: tapetati fundul cu hartie de pergament si ungeti-le cu un strat subtire de ulei.

Amestecati cu telul faina, nucile macinate si praful de copt. Dati deoparte.

Separati albusurile de galbenusuri. Bateti albusurile spuma, iar cand incep sa spumeze, adaugati treptat zaharul. Bateti in continuare pana cand sunt tari si lucioase. Frecati putin galbenusurile cu uleiul si adaugati-le peste albusuri. Mestecati usor, de sus in jos, sa se incorporeze. Adaugati amestecul de faina si mestecati usor pana cand totul este incorporat, fara sa dezumflati albusurile.

Impartiti amestecul in tavile pregatite si coaceti in cuptorul incins pentru 30 de minute, sau pana cand o scobitoare introdusa in mijlocul blatului iasa afara curata. Lasati sa se racoreasca, scoateti din tavi si lasati sa se raceasca complet.


Siropul de caramel:

1 cup (200 gr) zahar
2 cups (500 ml) apa
1/2 cup (120 ml) lichior de alune Frangelico

Topiti zaharul intr-o cratita pana cand tot zaharul este topit si are o culoare aramiu inchis (nu il lasati prea mult, se va arde si va avea gust amar). Adaugati apa si lasati pe foc mic pana cand tot caramelul este topit. Lasati sa se raceasca si adaugati Frangelico.


Crema mocha cu ciocolata alba:

300 gr ciocolata alba tocata cu cutitul
2 cups (500 ml) frisca lichida neindulcita
1/2 cup (aprox 100 gr) mascarpone
1 lingurita extract de cafea (optional)*
2 lingurite de ness dizolvate in 1/4 cup (60 ml) frisca lichida neindulcita

*Daca nu folositi extract de cafea, mariti cantitatea de ness cu 1-2 lingurite.

Topiti pe bain marie ciocolata alba si frisca lichida, pana cand este complet topita. Lasati sa se raceasca bine la frigider, chiar peste noapte (daca nu va fi bine rece, nu se va bate).
Bateti amestecul la viteza mare pana cand incepe sa se intareasca. Adaugati mascarpone si extractul de cafea si bateti sa se incorporeze, apoi adaugati ness-ul topit in frisca lichida si bateti la viteza mare sa se incorporeze. Ar trebui sa aveti o crema care sta tare.

Pentru asamblat, am taiat fiecare blat in doua, deci fiecare etaj a avut 4 straturi. Insiropati cu sirop si umpleti cu crema.
Pentru a imbraca in fondant, am acoperit torturile in crema pe baza de unt. Cititi mai sus despre experienta mea cu fondantul si torturile insiropate.

In stanga este tortul de la nunta, in dreapta este tortul de la aniversare.

17 comments:

Cătău said...

arata minunat

Ioana V. said...

fff frumos!

Unknown said...

Felicitari, arata minunat!!! Culoarea imi place de minune, decorul e superb! Pup

Rita Oarga said...

Imi place foarte mult tortul tau aniversar. E simplu, dar de mare efect. Va doresc multi ani fericiti in continuare!

Timea said...

Wow ce tort elegant!

Licuta Marin said...

La multi ani fericiti!!!Tortul e superb si absolut delicios!!!Pupici!

dmd. said...

..:)

The Wandering Oltean said...

Felicitari si La Cat Mai Multi Ani Fericiti!

Holy molly cum arata! Sculptura nu alta

Ellie said...

Hi Mihaela, Your cake looks fantastic! Simply beautiful...
Thanks for sharing:).

sara & Miki said...

La multi ani fericiti in continuare! Pup!

pansy said...

tortul tau e chiar mai frumos decat cel de la nunta!cred ca a fost o bunatate.iar trandafirii sunt superbi!

Cristina said...

Multi ani fericiti, plini de iubire si intelegere sa aveti! Tortul tau a iesit super-super frumos!

catkitchen said...

La cat mai multi ani impreuna !!! Tortul ti-a iesit perfect !!!! Nici in vis eu nu as putea realiza asa ceva !!! :(((

liana said...

Imi place mai mult tortul anivresar decat cel de la nunta, are proportii mai frumoase si e mai elegant! Foarte frumos lucrat, il vad intr-o vitrina de cofetarie!

Miha said...

Sa va iubiti mereu!

Anonymous said...

Tortul pecare l-ai facut tu arata mai bine ca celelalt de la nunta:D parerea mea:P

Lia said...

Tortul tau este de departe mult mai frumos si mai elegant , dar cel de la nunta este "unic " . :)
Te pup si-ti doresc La multi, multi ani, minunati alaturi de Om . :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails