May 25, 2013

O invitatie la "Sunday Lunch" si un cheesecake. The Ultimate!



Pe Diana (Disturbingly Delicious) am cunoscut-o prin intermediul Dulcei Romanii, cum am cunoscut multi pasionati de-ale mancarii. Mi-au placut fotografiile ei si modul ei de abordare al mancarii. Simplu si elaborat, in acelasi timp. Pretentios, dar fara sa incerce sa fie. Azi sunt invitata ei la Sunday Lunch. Am scris despre cum vad eu pranzul de duminica si am pregatit ceva delicios. Vizitati-o pe Diana sa imi cititi istorioara si sa aruncati un ochi peste retetele ei.




 

The Ultimate Chocolate Cheesecake
 
2 cups (2 cani) biscuiti oreo, fara crema, macinati (aprox 30 biscuiti)
1 stick (113 gr) unt
1 lingurita cardamom macinat
3 pachete (8 oz, 240 gr fiecare) crema de branza Philadelphia, la temperatur camerei
1 cutie (14 oz, 400 gr) lapte condensate
3 oua
½ cup cacao
100 gr ciocolata cu 50-60% cacao
¼ cup (60 ml) frisca lichida neindulcita
1 lingurita ness
¼ cup (50 gr) zahar
½ lingurita extract de vanilie

Nota: Reteta am facut-o mai demult pentru un concurs organizat de Scarffen Berger Chocolate, si am folosit cacao si ciocolata Scarffen Berger, iar cand am refacut-o cu cacao Hersheys, am observat diferenta la gust. Folositi pe cat posibil cacao de cea mai buna calitate pe care o puteti gasi.


Incingeti cuptorul la 300 F (150 grade Celsius). Pregatiti o tava dreptunghiulara de 9x13’’(23x33 cm). Eu folosesc o tava de sticla gen yena si nu este nevoie de uns sau tapetat.

Pregatiti crusta: topiti untul si amestecati-l cu biscuitii pisati si cardamom-ul. Mestecati cu o furculita pana cand toti biscuitii sunt umezi. Imprastiati uniform amestecul in tava si cu fundul unui pahar apasati sa se uniformizeze. Dati la frigider pana cand este gata amestecul de cheesecake.

Tocati ciocolata si topiti-o pe bain marie, sau in cuptorul cu microunde, cate 20 de secunde odata, mestecand bine dupa fiecare tura. Dati deoparte.

In robotul de bucatarie, procesati crema de branza, laptele condensat si zaharul. Cu robotul mergand, adaugati ouale, pe rand. Adaugati cacaua, ciocolata topita, frisca lichida, nessul si extractul de vanilie si procesati pana cand totul este omogen. Curatati marginile robotului si procesati din nou daca este nevoie. Turnati amestecul peste crusta, uniformizati, si cu varful unui cutit trageti usor dare prin cheesecake sa iasa eventualele bule de aer.

Coaceti in cuptorul incins pentru 45 de minute. Scoateti si lasati sa se raceasca bine, apoi tineti in frigider cateva ore pana cand este stabilizat. Taiati felii cu un cutit cald si sters dupa fiecare taietura. Decorati cu frisca, ciocolata rasa, dupa preferinta.

Pofta buna!

5 comments:

Maria said...

cred ca e super gustoasa! imi place aproape orice dulce cu cacao/ciocolata ; cred ca din aceasta combinatie cacao-branza crema-frisca se obtine un desert deosebit.

Claudia Zeta said...

Asa ceva mai rar se poate vedea!Doamne,e perfect acest "cheesecake"!Sper sa reusesc sa il fac cat mai curand!!!Fotografiile tale sunt extraordinare!Salutari,Claudia!!!

Unknown said...

Cat de bine arata bucatile alea, sunt impecabile iar textura e perfecta. Cu siguranta a fost un pranz delicios!

Postolache Violeta said...

Wow, arata extraordinar, am salvat reteta, neaparat o voi incerca!

Aurica said...

da, da, da..asa un sunday lunch sa tot mananci alaturi de familie si prieteni, arata superb de delicios si savuros ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails