October 03, 2010

Provocarea lunii octombrie "Dulce Romanie"/ October's "Sweet Romania" Challenge


(Please scroll down for English version)

Am participat in ultima vreme la cateva provocari, la "Vinerea foarte dulce" si la provocarea canalului tv Cooking Channel pentru prajiturelele de Craciun. Mi-a placut foarte mult sa particip, sa ma gandesc ce sa gatesc cu un anumit ingredient sau cu o anumita tema.

Asa mi-a venit ideea sa lansez o provocare pentru bloggerii culinari romani (si nu numai!) si sper ca ideea sa fie preluata si mai departe. Am numit-o "Dulce Romanie" (sau dulce-amara Romanie :) si se poate schimba daca cineva vine cu o idee mai buna).

In ce consta provocarea: in fiecare luna un blog tine o provocare cu un anumit ingredient sau cu o anumita tema, si cu un link la provocarea lunii anterioare. As vrea ca ingredientul sau tema sa fie romanesti, dar reteta poate fi din orice parte a lumii si poate contine orice ingredient exotic. Orice persoana care vrea sa participe poate sa gateasca ceva cu ingredientul respectiv, sa il posteze pe blogul personal (daca are) cu un link la postul care a lansat provocarea si sa trimita la adresa bloggerului care a lansat provocarea o poza cu mancarea, numele, si adresa unde poate fi gasita, pana la o data limita. Daca cineva nu are blog, dar vrea sa participe, este binevenit.

Dupa cateva zile, blogul care a lansat provocarea va posta toate pozele cu linkurile respective, anuntand la sfarsit blogul care va tine provocarea lunii viitoare.

Ingredientul sau tema sunt alese de bloggerul care lanseaza provocarea lunii respective.

Si ca sa incep, ingredientul lunii octombrie o sa fie DOVLEACUL. Cine vrea sa participe poate sa gateasca ceva interesant folosind dovleac, dulce sau sarat, si sa posteze reteta pe blogul personal.

Trimiteti la adresa de e-mail
p_michaela@yahoo.com numele vostru, orasul din care sunteti, numele blogului, adresa postarii si o poza lata de 300 px cu mancarea respectiva. Puteti sa spuneti si cum v-a venit ideea sa gatiti mancarea respectiva.

Data limita este 20 octombrie 2010.

Pe data de 22 octombrie voi posta pe blogul meu adunarea tuturor celor care au participat.

In acelasi timp, astept oferte cine vrea sa tina provocarea lunii noiembrie.

Abia astept sa vad ce idei inedite vom avea!
Gatire placuta :)



Lately, I challenged myself to cook for “Sugar High Fridays” and for Cooking Channel TV some Christmas cookies. I liked to think what I’m going to make with a certain ingredient or theme.

That’s how I got the idea to launch a challenge for my fellows Romanians cooking bloggers (and not only Romanians!) and I hope the idea will go on. I named it “Sweet Romania” but the name can be changed if somebody has a better idea.

What’s the challenge: every month one blog launch a challenge for a certain ingredient or a certain theme, posting the link to the previous month challenge. I would like that the ingredient to be something popular in Romania, but the recipes can be from anywhere and can have any exotic ingredients one like.

Anybody who wants to participate can cook a meal or bake a dessert with that month’s ingredient or theme and post the recipe on their personal blog (if they have one) with a link to the challenge post, and send at the challenger’s e-mail address a picture with the food, their name and the address where the recipe can be found, until a set date.

If somebody doesn’t have a blog and wants to participate, it’s more than welcome.

After few days, the blog that launched the challenge will post all pictures of all participants and the recipe link, announcing at the end the blog that will keep next month’s challenge.

The ingredient or the theme will be chosen by the blogger that launch the challenge that month.

So, let’s start. The October’s ingredient will be: PUMPKIN. Anyone who wants to participate can cook or bake something interesting using pumpkin, sweet or savory and post the recipe on their blog.

Send at the e-mail address p_michaela@yahoo.com your name, your blog name, the city where you’re from, address where recipe can be found and a 300 px wide picture with the food, until October 20th, 2010. If you like, you can tell me how you came up with the recipe.

On October 22nd I will post on my blog the round-up with all entries.

Meanwhile I’m waiting for offers who want to keep the November’s challenge.

I can’t wait to see all the new ideas!
Happy cooking :)

18 comments:

Momo said...

foarte interesanta provocare,un fel de Daring...Romania,nu?:)
imi place ideea,acum ma rog sa am timp sa si concretizez asta !

Mihaela said...

Da, un fel de Daring Romania. Sper sa ai timp si astept reteta ta :)

Zazuza said...

bine ca am aflat de la Alison! am si eu vreo doua retete de supa de dovleac :)

Lilly said...

Imi place ideea, am vazut si in blogosfera italiana ca se practica.Mi-ar placea sa particip, revin.

Unknown said...

Mie una mi-ar place sa particip la provocarea lunii dar de o saptamana caut in piata dovleac si daca ma crezi n-am gasit pana acum:(((((((((((. Apropo, ai o data la care sa fie lansata provocarea lunii?

Ina Todoran said...

f faina ideea! Dovleac sau si dovlecei?

Andreea said...

Servus Mihaela,
am preluat ideea (faina-i!) de la Alison si am o reteta pe blog in ton cu provocarea. Sper ca e ok sa las un link (daca nu, te rog scoate-l), as vrea doar sa fac cunoscuta o reteta de crema de zahar ars cu dovleac... e o bunatate :)
Pozele sunt vintage :) insa nu m-as lasa pacalita de ele :)

Mihaela said...

Zazuza, poti sa trimiti retetele, 20 octombrie este data limita!

Mihaela said...

Lilly, astept si reteta ta :)

Laura, sper sa gasesti dovleac. Daca nu, poate luna viitoare la o alta provocare. Inca astept ofertanti sa tina provocarea lunii noiembrie.

Ina, dovleac sau variante de dovleac, lung sau rotund.

Andreea, am vazut reteta pe blogul tau, este foarte interesanta ideea, imi place foarte mult crema de zahar ars.

Elena Toma said...

Mi-a placut ideea asta cu "provocarea lunii" si tema aleasa - dovleacul. Am trimis un mail cu datele solicitate de tine, dar pun si aici link spre reteta cu care promovez ideea pe blogul meu - http://bucatariaelenei.blogspot.com/2010/10/dovleac-bostan-copt-dar-altfel.html
Multi pupici pentru idee.

Lilly said...

Am promis: uite reteta mea: http://lillyinthekitchen.blogspot.com/2010/10/gnocchi-de-dovleac-cu-sos-de-gorgonzola.html

furnicuta boscodina said...

salut, tare frumoasa initiativa si tare ingenioasa provocare,pacat ca o vad abia acum .si am vrut sa fac ceva cu dovlec saptamana trecuta si mi-a fost lene si am zis ca saptamana asta..
eu am inteles din regulament ca cel ce a organizat prima provocarea va alege unde merge provocarea.la sfasitul postarii tale am vazut ca intrebai cine se ofera pentru noiembrie.daca e pe oferit si nimeni nu s-a mai oferit pana acum ,nu vreau sa supar pe nimeni, ma ofer eu pentru luna noiembrie.astept raspunsul tau :)o zi superba si felicitari pentru idee.

Mihaela said...

Elena si Lilly, am primit retetele voastre. Vor aparea la adunare.

Boscodina, multumesc, si daca faci ceva cu dovleac, pot sa adaug reteta ta mai tarziu. Cel care lanseaza provocarea alege ingredientul sau tema lunii respective. Va exista un link de la provocare la provocarea lunii viitoare, si invers, ca sa existe un lant. Ma bucur ca vrei sa tii provocarea pentru noiembrie :)

furnicuta boscodina said...

am luat dovleacul sa stii, chiar azi :) dar abia saptamana viitoare sa pot posta reteta , nu sta dupa mine mai ales ca merg asa alene :)
ma bucur tare mult ca ai curaj sa lasi provocarea lunii noiembrie pe mine, tare curajoasa esti :)sper sa ma descurc onorabil . deja imi fac lista neagra cine e cap de afis la duel-provocare :)
ce trebuie sa fac, corecteaza-ma daca gresesc sau uit ceva:
sa scriu ca provocarea aplecat de la tine , ca tu ai fost cu provocarea lunii octombrie (cu link logic) , sa respect specificul "dulce romanie" ( ingrediente/tema cu specific romanesc) ,castigatorul organizeaza urmatoarea provocare, poate oricine participa si aici am o intrebare scriai ca si cei faca bloguri , dar ei neavand bloguri nu pot duce provocarea mai departe , decat daca isi fac unul, daca e pe asa poate ar trebui sa stie de la inceput.si atat am retinut, am uitat ceva?

Mihaela said...

Boscodina, cei care nu au bloguri nu pot sa lanseze provocare, dar pot sa participe, sa trimita o poza si eventual cel care lanseaza provocarea sa ii publice si reteta. Nu cred ca ai uitat nimic, oricum tinem legatura. Numai bine, trimiti reteta cu dovleacul cand poti :)

furnicuta boscodina said...

Dulcea Romnia si provocarea lunii decembrie va fi gazduita de Alison , am predat stafeta si probabil Alison deja a inceput pregatirile.
Un weekend minunat si numai bine!

Mihaela said...

Multumesc Boscodina, un weekend placut si tie :)

Dana C said...

Felicitari pentru ideea pe care ai avut-o, tare imi place aceasta idee cu provocari in fiecare luna, nu am stiut pana acum, insa o sa recuperez cat de va mai tine :*
Te pup.
O zi minunata!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails