June 19, 2011

Inghetata de menta/ Mint Ice Cream


Stiti bancul: "Doua bomboane stateau pe pervaz. Una se arunca. De ce? Era de-menta! :)" De menta, dementa, got it? :))
(For my non-Romanian readers, it's a Romanian joke about a mint candy and a crazy candy, which can be pronounced in the same way).

Inghetata asta este si de menta si dementa (de buna). Cum in ultima vreme am avut febra cupcakes-urilor si a inghetatei, atunci cand am vazut ingredientele lunii Iunie la provocarea Dulce Romanie, am stiut ca vreau sa fac inghetata. Antonina ("Dulcegarii culinare"), multumesc pentru provocare si pentru gazduire :)

Reteta am ales-o din cartea "The Perfect Scoop" a lui David Lebovitz, si este intradevar perfecta: foarte cremoasa, cu o aroma subtila de menta si foarte racoritoare.
Cand eram copii, menta era folosita numai la ceai, care stiam ca este bun pentru atunci cand ne doare stomacul. Mai de curand am inceput sa o folosesc la mancare si la imbogatirea aromelor. Poate nu sunteti obisnuiti cu menta in mancare, dar puteti sa o incercati si sa o introduceti putin cate putin.

Cateva retete in care am folosit menta: Tabbouleh (o salata de vara cu couscous), Miel pe gratar, marinat in lamaie, miere si menta si Salata de vinete pe gratar. Sau va puteti face o bautura racoritoare minunata, cu alcool sau nu: Mojito.


Ingrediente:

250 ml (1 cup) lapte integral
150 gr (3/4 cup) zahar
500 ml (2 cups) frisca lichida neindulcita
un praf de sare
2 cani (nu foarte indesate) de frunze de menta proaspete
5 galbenusuri

Se pune pe foc laptele, zaharul, sarea si jumatate din frisca lichida pana cand sunt incinse, dar fara sa fiarba. Se adauga frunzele de menta si se mesteca asa incat toate frunzele sa fie acoperite de lichid. Se opreste focul, se acopera cu un capac si se lasa o ora la temperatura camerei.

Se strecoara frunzele prin sita, apasand cu o lingura pentru a extrage toata aroma. Frunzele se arunca.

Se intoarce lichidul pe foc mic pana cand este incins. Intr-un alt bol se bat bine galbenusurile. Batand in continuu se adauga laptele fierbinte pana cand totul este omogenizat, apoi se intoarce toata compozitia pe foc mediu, mestecand in continuu cu o lingura de lemn pana cand incepe sa se ingroase (aveti grija sa nu fiarba). Puteti verifica cand s-a ingrosat atunci cand trageti cu degetul o linie vizibila pe dosul lingurii. Se strecoara compozitia si se amesteca cu restul de frisca lichida. Se lasa sa se raceasca bine, se poate pune cratita intr-un vas cu apa cu gheata.

Se lasa sa se raceasca bine in frigider, apoi se mixeaza in masina de inghetata conform instructiunilor masinii (20-25 minute). Se pastreaza in congelator.

Pofta buna!
Ghiveciul cu menta inainte de "masacrul" pentru inghetata :))

20 comments:

Zazuza's Gulaschsuppe said...

una dintre favoritele mele!

gaby_d said...

Desi sunt fan menta, n-am testat-o niciodata-n inghetata.
Fain arata !

Dulcegarii culinare said...

O reteta excelenta ! alta pe care trebuie sa o bifez pe lista cand imi cumpar aparatul ala cu pricina ;)) Multumesc frumos pentru participare!! pupici

Danutza said...

Wow, cum arata!!! Am vazut-o pe facebook si am venit sa-mi notez reteta:)
Super!!!

Ana said...

ce bine arata si inghetata si ghiveciul cu menta :)

Retetele lui Ari said...

wow ce fain,eu as fi lasat si putina menta maruntita la cat de mult imi place :D

FLORY said...

Arata perfect inghetata,cred si eu ca e dementiala!pupici!

Alina---Explora Cuisine said...

Eu nu sunt fan menta deloc, decat poate la ciocolata cu menta (si aia, doar una imi place), dar inghetata arata foarte bine, poate o incerc intr-o zi :) XoXo

ionela said...

Arata demential...!

Ellie said...

Mihaela, Your ice cream looks so smooth and refereshing...beautifully presented as well.

I KNOW the ice is good, as I too tried a Williams Sonoma version were you use fresh mint as well. It doesn't compare with the mint extract. This type of ice cream you can't find in the stores and it's truly worth making at home!...
Hope you are having a wonderful week:)!

Mihaela said...

Zazuza, acum este si una din favoritele mele :))

Gaby_d, daca iti place menta, sunt sigura ca o sa iti placa si inghetata!

Antonina, cred ca o sa ai ceva de lucru la lista pregatita pentru cand vine aparatul de inghetata :)

Danutza, ma bucur ca ti-a placut si te mai astept pe la mine :)

Ana, multumesc :) ghiveciul este putin cam "chel" acum, dar creste destul de repede.

Ari, m-am gandit si eu la asta, dar am avut vreo 2 esecuri cu incercari de-ale mele saptamana trecuta asa ca am zis sa merg pe mana sigura :)

Flory, multumesc, este super buna :)

Alina, poti incerca inghetata sub forma de sandvis intre 2 prajiturele de ciocolata, sau ma gandeam ca un motz pe un cupcake de ciocolata :)

Multumesc, Ionela :)

Ellie, thank you, I love making things at home, even when I can buy it from the store, I can always use organic ingredients, specially milk and eggs.

ONESTA30 said...

Buna dimi , americanca de Oltenia !
Eu stiam acest banc putin altfel : doua bomboane stau pe pervazul geamului , cand una se arunca-n gol ... si cealalta-i zice ,,daca esti de(menta) ..."
Zi frumoasa !

ONESTA30 said...

........... back : reteta este dementialaaaaaaaaaa .

Cristina said...

Sunt sigura ca voi incerca in vara asta si eu o inghetata cu menta, am facut deja sirop (programat tot in perioada in care sunt in vacanta) si aveam in plan o inghetata. A ta arata fff bine si mi-ai facut pofta!

megi said...

Mihaela, the ice cream looks so creamy and I can only imagine the taste with all the fresh mint. Delicious!

Mihaela said...

...si pe tine te-a apucat "febra" inghetatei...:) S-ar putea sa o incerc ! Intr-adevar arata cremoasa si..."dementa"!

Jayanthy Kumaran said...

flavorful n lipsmacking...
chanced upon your space while blog hopping..
lovely space you have with interesting posts..
Am your happy follower now..:)
do stop by mine sometime..

Tasty Appetite

sarah said...

desi obisnuiec sa cumpar inghetata (lenea e vinovata) apreciez faptul ca reteta este simpla si rezultatul arata divin.felicitari!

Gratiela said...

Am facut-o deja de 2 ori ! Este absolut senzationala ! Cremoasa si cu un gust fin de menta ! Dispare intr-o zi !

Mihaela said...

Gratiela, ma bucur ca ti-a placut!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails