December 03, 2011

Primele mele torturi cu fondant/ My first fondant cakes


Am terminat micul curs cu fondant si am invatat cate ceva, stiu macar unde sa incep in partea fondant si pasta de zahar. Primul tort, cel cu garoafe roz, l-am facut pentru incheierea cursului, iar volanele de jos sunt facute la curs. Ca inspiratie am avut blogul Call me cupcake! Dupa ce am pus primul volan mi-am dat seama ca nu este ceea ce vreau eu, iar instructoarea, vazand ca ma gandesc si tortul meu e gol, s-a apucat sa il faca pe al doilea. Acasa l-am terminat cu volanele de sus, acum stiu cum trebuia sa fac de la inceput: sa incep de sus, cu volane mici si apropiate unele de altele. Inauntru este tort de vanilie cu crema de unt, ciocolata alba si nuca de cocos.



Cel de-al doilea, cu negru, l-am facut pentru ziua prietenei mele Mariya, iar ca inspiratie am avut o carte despre decorat torturi pe care o am. Fondantul l-am facut singura, cu gelatina, miere si zahar pudra, a iesit ok dupa ce l-am framantat destul de mult, dar a fost cam subtire si nu foarte elastic, de aceea au ramas cute in doua parti. Stiu ca trebuie sa lucrez mai mult, dar daca aveti vreun sfat sa nu mai ramana cute cand aranjez fondantul pe tort, va multumesc anticipat. Inauntru este tort de ciocolata cu crema de bezea elvetiana cu zmeura.



45 comments:

Ellie said...

Mihaela, The cakes are super, super-cute! Just beautifully done... great job! It looks like you are on your way to maybe one day opening your own pastry shop:)...
Have a wonderful weekend!

Sanda said...

Foarte frumoase ambele torturi, felicitari! Ce cursuri ai urmat? la Michael's? Ma bate gandul sa ma inscriu si eu la niste cursuri de fondant/pasta de zahar.
In legatura cu acele cute pe lateralul tortului... nu-s eu cea mai potrivita persoana in a-ti da sfaturi, dar am gasit acest clip de pe YouTube foarte util (primele 11 minute sunt mai mult o reclama pentru acel "The Mat" pe care eu l-am cumparat si este bun intr-adevar), in care se explica foarte clar treaba asta.
http://youtu.be/nu6QpimDDDQ
Sper sa-ti fie de folos ideea de a trata fondantul ca pe o fusta al carei tiv il indepartezi cu o mana in timp ce apesi (foarte usor) fondantul pe tort cu cealalta mana.
Mult succes! Te pup,
Sanda Turner

Mihaela said...

Ellie, thank you, I am thinking and trying to sell something too. I have to work some more on the cakes :)

Sanda, multumesc, da, am fost la cursurile Wilton, primul la Michaels si apoi l-am sarit pe al doilea si am fost tot la Wilton la Hobby Lobby. Sunt ieftine, dar cer sa cumperi echipamentul pentru clasa de la ei. Partea buna este ca echipamentul il folosesti si iti ramane tie, iar la Michaels au foarte multe cupoane pe care le folosesti, te poti inscrie la ei pe site si aproape in fiecare saptamana au cupoane, am cumparat multe tavi si tot ce mai imi trebuie. Cursul te invata baza, ca sa stii de unde sa incepi. Multumesc pentru link, il voi urmari :)

Multumesc pentru vizita, fetelor!

Mihaela said...

Sanda, am vazut filmuletul, acum m-am mai lamurit putin. Instructoarea ne-a invatat sa punem tortul pe ceva inalt, care face ca fondantul sa traga in jos, voi incerca pe suprafata plana. Apoi, fondantul pe care l-am facut eu a fost si putin subtire, ca nu a fost de ajuns, si mai tragea si in jos, si eu incercam sa il tai inainte sa termin de aranjat :) Este interesanta si folia la care fac reclama, dar se poate si fara ea. Daca te duci la cursuri (cum am avut 2 instructoare), la instructoare nu le place sa le fie spus nimic in afara de ce stiu ele. Si intradevar, stiu ele ce stiu, probabil ca fac torturi de mai mult timp, dar nu sunt foarte experte, cel putin din ce am vazut eu. Abia astept sa mai fac un tort si sa mai invat :))

Unknown said...

Mihaela, esti f. talentata, arata suuuuper.:))))))))))))

Alexandrina said...

Sunt superbe, felicitari!!

Cristina said...

Superbe ambele torturi!
Care e diferenta dintre pasta de zahar si fondant?

torturile Sandei said...

Sunt foarte frumoase, abia astept sa vad ce torturi vei mai face .

Emily said...

draga mea, arata fabulos! imi place tare mult cel cu volane ♥ arata atat de chic
te imbratisez cu mare drag! ♥♥♥

Mihaela said...

Multumesc fetelor!

Cristina, fondantul este moale si in el se imbraca tortul. Pasta de zahar este moale, dar se usuca foarte repede. La curs ne-a invatat sa amestecam jumatate fondant jumatate pasta de zahar pentru decoratii, pentru ca iti da un timp mai mare de lucru inainte sa se usuce. Florile sunt foarte tari, casante. Eu am cumparat pana acum si fondantul si pasta de zahar, si acum mai am, dar voi incerca sa fac fondant si cu marshmallows, are review-uri foarte bune.

Va pup, sunteti niste dragute :)

Antonina said...

Mihaela, arata ingrozitor de bine !!!! in a good way ofc !! Pe bune, le-am admirat de 3 ori si as putea ramane blocata pe pagina ta sa mi le intiparesc bine in minte!! So, pana acum m-ai rascolit de 2 ori.. o data cu kitchen aid (sa stii ca inca sunt in negocieri cu Mos Craciun si pana la sfarsitul anului o sa-l gazduiesc la mine ;)) garantat !! (desi Mosul nu stie inca de convingerea mea) si acum ma dai gata cu torturile astea, cursurile.. ce sa mai : Vreau cursuri, vreau posibilitati, vreau Hobby Lobby vreau si eu ;))) Te pup si te imbratisez cu drag!!! MINUNATE REALIZARI!!

Bonjour said...

Se vad cursurile facute. Sunt foarte frumoase, succes in continuare. Ionela

Mihaela said...

Antonina, sper ca negocierile cu mosul sa aduca rezultatele dorite :) Esti asa simpatica :) Imi pare rau ca nu pot sa mut un Hobby Lobby in Ro, dar poti sa incerci singura, sau sa rogi pe cineva sa te invete. Stiu cum este cand nu ai lucrat niciodata, ca de aia m-am dus si eu la curs, dar uita-te la cateva tutoriale, la cateva video-uri si iti faci curaj sa incepi. Pot sa te ajut cu sfaturi, atat cat stiu eu. In rest, iti trebuie imaginatie si rabdare. Este o doamna, cred ca este in Bucuresti, blogul Viorica cakes, din cate am inteles da si cursuri. Dansa face foarte multe figurine, din alea nu am facut pana acum :) Iti multumesc mult pentru mesaj, si sa stii ca Domnul te-a binecuvantat si pe tine si roaga-te pentru mai multe :)

Mihaela said...

Dan si Ionela, multumesc, a fost un inceput bun, trebuie sa muncesc si sa invat in continuare :)

Bianca said...

Ce bine arata!!!!

Unknown said...

Vaaaai ce frumoase sunt! Mai ales cel cu volanase. E asa de diafan si super ornat, doar cu garoafele roz. Mie nu-mi plac torturile alea cu prea multe ornamente! Bravo! Si pe mine m-a apucat in ultima vreme nebunia cu ornarea. Pacat ca pe la noi nu ai unde face cursuri.

P.S. si mie mi-ar face mare placere sa te am invitata la "Duminica alaturi de prieteni". Pentru mai multe amanunte te rog trimite-mi un mail la cookingwithmysoul@gmail.com, ca nu-ti pot scrie aici.
Pup si o duminica superba.

Irina said...

Buuun, dupa macarons, dupa cupcake, urmeaza fondantul. Nu stiu cum le faci pe toate asa de bine!!!! Bravo!

catkitchen said...

felicitari ptr ambele torturi , sunt mai mult decat superbe !!!!

Unknown said...

Pentru incepurile in ale lucrului cu fondant, esti super tare! oricum simt artistic ai, vointa ai din plina, perfectionista stim ca esti! ... in scurt timp vor iesi din mainile lucrari de arta! Pupici si spor in tot ceea ce ti-a propus!

Ramona Alina said...

Sunt extraordinare!!! dacã î-ti place ce faci continuã.
Eu nu am rãbdare, îmi place enorm sa gatesc dar la partea finalã care, e cea mai importantã "ratez":)
Mult succes!

gaby_d said...

n-am cuvinte! Superbe!!!

FLORY said...

SUNT SPLENDIDE MIHAELA,TE PUP!

AdinA's Cakes said...

Arata minunat torturile,iar micile greseli vor disparea pe parcurs.Oricum felicitari ,esti pe drumul cel bun!

Din bucataria mea said...

Ti-au iesit superbe!!!Felicitari!Pup!

Adela Zilahi said...

Superbe Mihaela! Fara cuvinte, te-ai descurcat de minune! Continua tot asa ! Pupicei!

Laancuta said...

Foarte frumoase torturile! Felicitari!!!
O saptamana frumoasa. Pup!

Anastasia said...

Ce finut le-ai decorat, imi place :D

pansy said...

Felicitari !Esti grozava!

Dana2dor said...

Superbe! Atat de gingase si elegante! Felicitari si mult succes in continuare!

Can't boil an egg said...

Arata divin!!! Pe primul il vreau la nunta, in 12 mai! Si uite asa am lansat comanda si am rezolvat una din miile de chestiuni pentru nunta ;))
Torturile imbracate in fondant de obicei sunt incarcate, insa ale tale sunt exact pe gustul meu!
Mii de felicitari, le meriti din plin! Abia astept sa vad urmatoarele realizari!
Te pup si te imbratisez cu drag,
xoxo

Maya said...

Wowww, cîta delicatete! Deosebit de elegante!

Fancy Cake said...

Esti minunata, draga mea! Sincer, te invidiez (in cel mai frumos sens al cuvantului) pentru acele cursuri minunate care va sunt oferite! Tare mi-as dori si eu sa particip la asa un curs. Din pacate, in afara de cursuri pentru someri (unde nu se invata nimic) nu prea gasesti...

TeoBucatar said...

nici nu s-ar zice ca esti la primele torturi de acest gen!Foarte frumoase sunt!Pupici!

Magic of Spice said...

These are absolutely gorgeous!

Cristina said...

Cred ca ma lipesc de monitor, le admir de cateva minute bune si nu ma satur sa le privesc. Felicitari!!!!

Clara said...

Felicitari! Arata perfect! Mi-ar placea si mie unul asa, dar cu mov inloc de negru.. :D

Lia said...

Sunt superbe !
Iar tu esti o perfectionista.
Esti prea critica cu tine.Daca nu ziceai de cute,eu nici nu le vedea . :)
Am deja o multime de retete salvate de la tine .
Eu nu pot de cat sa-ti multumesc .
Pup .

Timea said...

Sunt superbe torturile...mi-as dori si eu sa invat sa fac. Oricum arata minunat, felicitari.
Timea

miremirc said...

Perfecte torturile !!!

Corina said...

Mamaaaa ce bijuterii ai tu aici! Cum de le-am ratat? Ma duc sa mai admir:) Pup

Miha Sun said...

imi place foarte mult ornarea celui cu maci albi.
ai cumva poze de la confectionarea acestora ?
multumesc,
miha

Mihaela said...

Multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase, inseamna foarte mult pentru mine :)

Miha Sun, nu am facut poze la confectionarea florilor, sunt de fapt anemone. Am facut petalele rotunde, si am trasat cateva dungi sa le dau o textura, apoi am asezat primul rand de petale pe un cerc mic, apoi cel de-al doilea rand de petale. Mijlocul l-am dat prin zahar colorat negru pentru a-i da si lui textura.

Oana said...

Mihaela, ai vreo reteta de fondant sau pasta de zahar cu care se lucreaza bine? Eu am dat rateuri cu 2-3 retete si parca nu as vrea sa dau rateuri iar....

Mihaela said...

Oana, am postat reteta de fondant cu marshmallows la postarea cu Tort cu Barney dinozaurul, o poti gasi la index retete, nu pot sa pun adresa aici

Oana said...

Multumesc mult, acum stiu unde sa o caut :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails