June 16, 2011

Tiramisu cupcakes



Tiramisu.... I miss youuuu :))

Daca nu ati mancat niciodata Tiramisu, este timpul sa o faceti. Iar daca ati facut-o, si stiti cat de bun, pufos, usor si excelent este, puteti incerca o variatie a tortului, cupcakes-urile. Daca Tiramisu original are la baza piscoturi, oua, mascarpone si cafea, si cupcakes-urile au cam acelasi lucru, dar in loc de piscoturi este un blat pufos de vanilie, insiropat cu cafea si brandy. Crema de mascarpone, usoara si pufoasa intregeste un mini-tortulet delicios de bun.
Am vazut initial reteta pe site-ul Marthei Stewart, iar apoi, cand le-am vazut la Ellie de la Home Cooking in Montana, m-am hotarat sa le fac si eu. Acum le-a ajuns randul. Daca vizitati blogul lui Ellie puteti vedea cum cupcakes-urile ei sunt rotunde, si pentru a pune mai multa crema le-a scobit putin inauntru. Ale mele au iesit mai degraba plate, mai usor de insiropat si au tinut bine crema.
Mi-au placut mult cupcakes-urile Tiramisu, asa dragute si delicate, si chiar daca tortul Tiramisu ramane pe primul loc, cupcakes-urile se tin bine in urma lui :)


Ingrediente:

Pentru cupcakes de vanilie (14 bucati):

100 gr (1 cup) faina plus 2 linguri
2 linguri amidon
1 lingurita praf de copt
un praf de sare
60 ml (1/4 cup) lapte
1 lingurita extract de vanilie
55 gr (1/2 stick) unt taiat in bucatele, la temperatura camerei
3 oua
3 galbenusuri
175 gr (3/4 cup) zahar

Se incinge cuptorul la 160 grade Celsius (325 Fahrenheit). Se pregateste o tava pentru muffins cu hartii.

Se cerne impreuna faina cu amidonul, praful de copt si sarea. Intr-o craticioara se incinge laptele pana cand incepe sa faca bule pe margine. Se opreste focul, se adauga vanilia si untul si se mesteca pana cand untul este topit. Se da deoparte sa se racoreasca.

Se bat bine ouale, galbenusurile si zaharul intr-un bol de metal sau o craticioara care poate fi pusa pe bain-marie (deasupra unei alte cratite in care fierbe apa). Se pune vasul cu ouale pe bain-marie, fara ca fundul vasului sa atinga apa, si se bate in continuu pana cand amestecul este caldut (reteta originala spune 6 minute). Se da deoparte si cu mixerul se bat in continuare ouale pana cand amestecul se ingroasa, se deschide la culoare, iar daca se ridica mixerul din el, aluatul lasa o "pamblica" cateva secunde.

Se adauga amestecul de faina in 2-3 parti, mestecand usor pana cand este toata incorporata. Se iau 2-3 linguri din amestec si se pun in laptele racit si se mesteca bine. Se toarna laptele in aluat si se amesteca numai pana cand este incorporat. Nu mestecati prea mult.

Se umplu formele de muffins cam 3/4. Se baga in cuptorul incins pentru 20 de minute pana cand se rumenesc usor pe margini, iar o scobitoare introdusa in una din cupcakes iasa afara curata.

Se lasa sa se raceasca, apoi se inteapa cu o scobitoare deasupra si se insiropeaza usor cu sirop de cafea(cu lingura sau cu o pensula, in 2-3 ture pana cand este aproape tot siropul folosit). Se lasa la frigider 2-3 ore sa se patrunda bine.

Pentru siropul de cafea:

aprox 120 ml (1/2 cup) cafea tare rece
2 linguri brandy (cognac)
2 linguri de zahar

Se amesteca bine pana cand se topeste zaharul. Daca ramane sirop de la insiropat, dati-l deoparte.

Pentru crema:

235 ml (1 cup) frisca lichida neindulcita
170 gr (6 oz) mascarpone
1/2 cup (cana) zahar pudra, sau dupa gust
siropul de cafea ramas de la insiropat, plus 1 lingura brandy

Se pun toate ingredientele in mixer, se amesteca la viteza mica sa se incorporeze, apoi la viteza mare pana cand se intareste

Cu un pos sau cu o punga taiata la un colt se decoreaza cupcakes-urile cu crema si se pudreaza cu cacao. Se pastreaza la frigider.

Se savureaza cu prietenii :)

20 comments:

Unknown said...

ohhh, Da! un gust excelent...cand imi este dor de tiramisu...prepar rapid o crema de mascarpone si o devorez...singura :))

gaby_d said...

Ce prezentare!! Da' ce prezentare!!:))
Imi plac mult de tot pozele tale, iar desertul mi-a facut o pofta de zile mari :D, da' n-am bani de mascarpone ;))), iau o pauza de dulciuri ca e scump dom-le :))).
ps. parca vad ca nu ma pot abtine [blush] :))

Dulcegarii culinare said...

O prezentare de nota 10 +
Sunt innebunita dupa tiramisu.. dar cine nu-i?? apetisante rau in ideea de cupcakes ! pupici

Alice said...

vreau si eu o bucatica, pls :))

FLORY said...

Ce frumoase sunt Mihaela,sigur sunt si delicioase!Am facut si eu tiramisù dar al meu e cu cirese.Te pup,o zi minunata sa ai!<3

Alina---Explora Cuisine said...

Vreau si eu cate una in fiecare mana :)) arata foarte frumoase si sunt mai simplu de transportat decat tortul, mai ales la parties sau tot felul de reuniuni! mi-a placut ideea de cand le-am vazut la Ellie :) XoXo

Ellie said...

Oh, Mihaela, The cupcakes look absolutely beautiful!!!! Just lovely...what a fantastic job you've done in decorating them. By now, I think you should open up your own cupcake shop:)...you've got talent, that's for sure.
Have a lovely weekend!

Mihaela said...

Andreea, ai dreptate, Tiramisu este un gust excelent :)

Gaby_d, multumesc :) Sper sa gasesti bani pentru mascarpone, pana atunci poti sa te servesti virtual cu una de la mine :)

Antonina, multumesc, ma faci sa rosesc :)

Alice, cum sa nu, serveste-te te rog :)

Flory, multumesc, cred ca e bun si cu cirese, as incerca si eu :)

Alina, esti asa simpatica :) Si mie imi plac cupcakes-urile, si pentru petreceri si ca prezentare, in curand o sa imi si un stand.

Ellie, thank you, you're so nice, and I'm thinking about it :) Have a nice weekend too :)

Din bucataria mea said...

Superbe prajiturelele!...Un deliciu!...Si prezentarea la fel de superba.

Maya said...

O idee frumoasa si o prezentare impecabila!

Magic of Spice said...

I love tiramisu and these are just gorgeous! I am sure amazingly delicious as well :)
Hope you have a great weekend

Liana10 said...

Foarte prezentabile, nu m-as fi gandit la briose tiramisu. Felicitari!

Zazuza's Gulaschsuppe said...

superbe! iar gustul cred ca e pe masura frumusetii lor!

Livia said...

Vai cat de bine arata, cred ca sunt delicioase!

Cristina said...

Super arata! Oare cum de nu le-am vazut pana acum? Abia astept sa le fac.

Amoush said...

de nota 10, sau mai mult ;) ador cupcakes si daca sunt si cu tiramisu ... mama mia ce bunatate! foarte frumos prezentate :)

Cristina said...

Azi le-a venit randul. Exceptionale! Tot de la tine m-am inspirat si la cupcakes Padurea neagra si mai am cateva pe lista. O zi frumoasa iti doresc.

Mihaela said...

Cristina, ma bucur mult ca ti-au placut si ca ai gasit inspiratie in retetele mele :) La cat mai multe reusite, si tie si mie :))

Unknown said...

Buna! Sint atat de apetisante ca maine musai trebuie sa le incerc. Briosa este doar putin pensulata cu siropul de cafea?

Mihaela said...

Gianni, multumesc pentru comentariu! Pentru a insiropa cupcakes-urile le pensulezi cu sirop in cateva ture, lasandu-le catva timp intre pensulari ca sa aiba timp sa absoarba. Spor la treaba!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails