July 25, 2012

Inghetata de zmeura cu vanilie si branza de capra/ Raspberry, Goat Cheese and Vanilla Ice Cream


Please scroll down for recipe in English

Am fost obisnuiti cu laptele si branza de capra de cand eram mici, poate mai mult decat cel de vaca. Imi aduc aminte cum manam, cand eram copii, caprele la muls, ne feream de tapi, apoi duceam laptele proaspat acasa si mama il facea branza. Chiar le-am si dus la pascut o data sau de doua ori, cu "Legendele Olimpului" in "traista", cum s-ar zice :) Nu imi aduc aminte deloc ca laptele sau branza sa fi avut gust deosebit, poate ca eram obisnuita sau poate ca era asa proaspat.

Mai tarziu, cand am vazut prima data lapte de capra in magazin, am fost foarte entuziasmata, numai sa vad acasa ca nu imi place si nu pot sa trec peste gust. L-am facut orez cu lapte, in incercarea de a acoperi cu vanilie gustul specific, dar nici asa nu a mers. Orezul a fost mancat de altcineva, iar eu, dupa inca o salata cu branza de capra, am ramas cu ideea ca nu imi place si nu am mai incercat.

Asta pana la inceputul acestei lunii, cand Daiana si Cosmin de la Simplu si Bun, gazdele lunii iulie la Dulce Romanie, ne-au provocat sa pregatim ceva cu cel putin doua din ingredientele: zmeura, vanilie si branza de capra. Iar cum pentru mine provocarea este provocare, nu am evitat branza de capra si am incercat-o din nou. Foarte cremoasa si buna, desi cu un usor gust specific, mi-a placut de aceasta data, si am folosit-o intr-o inghetata in care am folosit toate trei ingredientele provocarii.

Zmeura (favorita mea!) s-a potrivit cu cremozitatea branzei, rezultand o inghetata pe cinste, dupa o reteta inspirata si combinata dupa David Lebovitz. Si este chiar mai buna a doua zi, cand se dezvolta si se imbina aromele.

Ingrediente:

1 cup (240 ml) lapte integral
2 cups (480 ml) frisca lichida neindulcita
1 cup (200 gr) zahar
1 pastaie de vanilie
4 galbenusuri
100 gr branza de capra
1 cup (240 ml) piure de zmeura*

* Pentru a face piureul de zmeura, dati prin blender aprox 300-350 gr zmeura proaspata sau congelata si dezghetata si strecurati de seminte.

Intr-o cratita se incinge laptele si jumatate din frisca lichida. Se adauga zaharul.
Se taie pastaia de vanilie pe lung, apoi cu dosul lamei cutitului se curata semintele. Se adauga semintele si pastaia in laptele incins. Se lasa sa se infuzeze 30 de minute.

Dupa 30 de minute, se incinge din nou amestecul de lapte. Intr-un bol se bat bine galbenusurile, si se adauga laptele, cate putin, batand in continuu, pana cand tot laptele este adaugat. Se intoarce totul in cratita si se tine pe foc mic, mestecand continuu pana cand incepe sa se ingroase usor. Ca sa testati, trageti o linie cu degetul pe spatele lingurii sau spatulei, ar trebui sa lase o dara clara.

Intr-un bol curat se faramiteaza branza de capra, se pune o strecuratoare deasupra si se toarna compozitia fierbinte prin strecuratoare, peste branza. Se mesteca pana cand branza este complet topita in compozitie. Se adauga restul de frisca lichida si se lasa sa se raceasca bine. Puteti folosi o baie de gheata: intr-un bol mare puneti gheata si apa rece, iar deasupra puneti bolul in care aveti compozitia.

Raciti bine totul in frigider pentru o ora sau doua, apoi amestecati bine piureul de zmeura si dati compozitia prin masina de inghetata, conform instructiunilor masinii, 25-30 de minute. Se pastreaza in congelator. Scoateti inghetata din congelator 5 minute inainte de servire.




Ingredients:

1 cup whole milk
2 cups heavy cream
1 cup sugar
1 vanilla bean
4 egg yolks
100 gr (3.5 oz) goat cheese
1 cup raspberry puree*

* To make the puree, smash and strain about 10 oz fresh or frozen and defrosted raspberries.

In a sauce pan, heat the milk, half of the heavy cream and sugar. Cut lengthwise the vanilla bean, scrape de seeds and add the seeds and the vanilla bean to the pan. Let infuse for 30 minutes.

After 30 minute, reheat the milk mix. In a bowl, mix the egg yolks very well, and gradually add the hot mix, mixing continuously, until all the mix is added. Return everything in the pot and, on low heat, stir continuously until the mixture thickens. To test it, trace a line with your finger on the back of the spoon, it should leave a clear mark.

In a clean bowl, crumble the goat cheese, and set a strainer on top. Pour the hot mixture thru the strainer, over the cheese. Mix until the cheese is completely melted. Add the rest of the heavy cream and cool completely over an ice bath.

Cool the mixture in the refrigerator for 1-2 hours. Mix in the raspberry puree. Mix thru the ice cream machine, 25-30 minutes, as the instruction manual specifies. Keep the ice cream in the freezer. Remove from the freezer 5 minutes before serving.

Enjoy!

17 comments:

Anonymous said...

Te felicit ca ai reusit sa combini cele 3 ingrediente intr-un desert minunat! :) Pup

Unknown said...

Delizioso!!!
Complimenti anche per le bellissime fotografie! :-)

Miha said...

Ce inghetata apetisanta!

Mihaela said...

Ce pacat ca si reteta asta de inghetata se adreseaza tot celor care au masina de inghetata....

Anki said...

Chiar asta am pregatit si eu pt provocarea lunii acesteia - doar ca eu nu am adaugat zmeura in inghetata :) Gand la gand! Inca nu am fotografiat-o, deocamdata asteapta cuminte la rece :)
Asta a ta arata minunat; sunt curioasa ce reactie vor avea ai mei, caci noi nu suntem asa amatori de lapte de capra & co ...

Gabriela said...

Arata foarte bine!

Delicioasa said...

Cu laptele de capra nu m-am inteles vreodata, nu imi place gustul, insa ador branza de capra. Are un gust deosebit de fin, minunat. Foarte frumoase fotografiile si inspirat aleasa reteta pentru provocare :) O zi frumoasa!

Adnia said...

vai, cata zmeura e prin blogosfera! dar stiu si de ce: este extraordinara!

The Wandering Oltean said...

O excelentosenie de culoare a iesit la inghetata aasta :)

Nu am incercat niciodata lapte de capra ca nu am dat peste el, nu de alta.. dar sunt incurcat... la cit de buna este branza de capta, cum se poate ca laptele sa nu fie pe aproape?

Unrelated ... fac o cinste cand vii in NY daca scoti word verification la comentarii:)

Gratiela said...

ce fel de brinza ai folosit ? proaspata sau telemea ? vreau sa o inlocuiesc si de aceea am nevoie sa stiu ! retete de top si fotografii pe masura !!

Mihaela said...

Gratiela, am folosit branza proaspata de capra, dulce, nesarata. Ma bucur ca iti place reteta :)

Oltene, multumesc pentru mesaj :) Am mai scos odata cuvantul de verificare si am fost atacata de spam-uri. Mai incerc odata, ca nu se stie cand ajung in NY :))

Mihaela said...

Delicious Flavors, multumesc pentru mesaj! :)

Assunta, thank you :)

Miha, multumesc pentru vizita ;)

Mihaela, ti-am lasat un mesaj cu o metoda pentru inghetata fara masina. Atunci cand am luat masina, este mai greu sa ma gandesc la retete fara ea. Masina aereaza inghetata si pentru mine este o investitie care si-a meritat banii.

Anki, astept sa vad si inghetata ta :)

Gabriela, multumesc :)

Delicioasa, mi-a placut de aceasta data branza de capra, cred ca am luat si una de calitate, foarte cremoasa, cu usor aftertaste, care se regaseste putin putin si in inghetata :)

Lia said...

Arata perfect si cred ca branza de capra e de vina . :)

Ellie said...

Hi Mihaela:)... Ce bine arata inghetata! Imi place idea cu branza de capra... ador branza de capra:)
Of, ce copilarie frumoasa ai avut! Amintiri placute...

Mi-a facut placerea sa-ti vad retetele tale pe care le-ai postat ultimile doua luni. Am fost plecata de acasa si chiar ocupata ulitimile luni... am avut si o inmormantare in familie. Oricum, ma bucur sa vad ce frumos postezi incontinuare.

Have a lovely summer day!

Ramona Alina said...

Îmi place cum ti-a iesit, asa cremos...nu sunt fan brânzã de caprã dar cu ocazia provocãri am descoperit si eu un sortiment de brânzã de caprã delicios:)

simplu si bun said...

Ma bucur ca ai redescoperit branza de capra cu ocazia provocarii...Arata excelent inghetata ta Mihaela...culoare, consistenta...de nota 10! Cosmin

Roxana | Roxana's Home Baking said...

si eu am mers cu vitele la pascut iar branza de capra este ince una dintre preferatele mele

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails