June 24, 2011

Cupcakes Padurea Neagra/ Black Forest Cupcakes


Tortul Padurea Neagra isi are originea chiar acolo in muntii Padurea Neagra, de unde vine Dunarea. Este un tort de ciocolata, cu cirese (sau visine) si frisca, insiropat cu Kirsch, un lichior de cirese autohton. Nu stiu de ce, nu m-a atras niciodata sa il fac, nu ma inspira combinatia de cirese si ciocolata, sau poate nu am avut cirese bune si multe :) Mi-a venit ideea sa fac cupcakes cand am vazut pe un blog un Tiramisu Padurea Neagra, unde in loc de piscoturi era folosit un blat de ciocolata. Asa am vrut sa fac si eu: cupcakes de ciocolata insiropate, cu cirese in blat si ca motz sa fac o crema cu frisca.
Am fost asa entuziasmata de idee, si abia am asteptat sa ma apuc. Am adaptat cu cacao cupcakes-urile de la Tiramisu cupcakes, care nu a iesit asa bine si totul a aterizat la gunoi. M-am apucat atunci sa caut pe internet (ca doar nu sunt eu prima care a avut ideea de Cupcakes Padurea Neagra) si am gasit la Cupcake Project o reteta. Am adaptat-o putin, am pus ciresele in blat, in loc sa scobesc cupcakes-urile dupa coacere. Apoi le-am insiropat cu sirop de zahar ars si esenta de rom (de unde Kirsch, poate in partea cealalta de ocean, iar romul alcool nu are prea multa aroma). Au iesit perfecte, mult mai bune decat ma asteptam. Ciresele se inmoaie la copt, cupcakesurile sunt foarte pufoase si faramicioase, iar esenta de rom o ador (poate din cauza ca vine de la Romania? sau de la Dulce Romanie :))))

Reteta este raspuns la provocarea cu cirese a Antoninei de la Dulcegarii culinare in luna iunie. Pentru celalalt ingredient al provocarii, vedeti Inghetata de menta :)


Ingrediente (24 cupcakes):

170 gr (1 2/3 cups) faina
70 gr (2/3 cup) cacao
1 1/2 lingurite bicarbonat de sodiu (baking soda)
un praf de sare
100 gr (1 stick) unt la temperatura camerei
300 gr (1 1/2 cups) zahar
2 oua
1 lingurita extract de vanilie
1 lingurita de ness
370 ml (1 1/2 cups) kefir*
cirese fara samburi (cate 2-3 cirese pentru fiecare cupcake)

*Daca nu aveti kefir (sau buttermilk), amestecati 370 ml lapte cu 1 1/2 lingurite de otet si lasati sa stea la temperatura camerei 10-15 minute.

Se incinge cuptorul la 180 de grade Celsius (350 Fahreheit). Se pregateste tava de muffins cu hartii.

Se cern impreuna faina, cacaoa, sarea si bicarbonatul de sodiu.

Se bate untul cu zaharul pana cand incepe sa se topeasca, apoi se adauga ouale pe rand, batand dupa fiecare, apoi vanilia si nessul. Se adauga faina si kefirul in 3 etape, alternand, mestecand usor cu spatula pana cand totul este incorporat, fara sa amestecati prea mult. Se umplu formele tapetate cu hartie numai pe jumatate (se vor umfla foarte mult). Se adauga in fiecare cupcake 2-3 cirese, apasand usor. Se coc in cuptorul incins 20 minute pana cand o scobitoare introdusa in una din cupcakes iasa afara curata, iar cand sunt usor apasate deasupra revin la loc.

Se lasa sa se raceasca in forma 5 minute, apoi se scot. Eu am pregatit tava pentru runda a doua.

Dupa ce sunt complet racite se inteapa din loc in loc cu o scobitoare si se insiropeaza usor cu sirop folosind o pensula, in mai multe ture. Se pastreaza in frigider, chiar 2-3 zile.

Pentru sirop:

1/2 cana zahar
1 cana apa
1 lingura esenta de rom

Se topeste intr-o craticioara zaharul pana cand se caramelizeaza, fara sa se arda. Cand capata o culoare auriu-maronie si tot zaharul este topit, se adauga apa si se lasa pe foc mic pana cand tot caramelul este dizovat (initial caramelul se va intari). Se adauga esenta de rom si se lasa sa se raceasca inainte de folosire.

Pentru crema:

500 ml (2 cups) frisca lichida neindulcita
1 cup (1 cana) mascarpone
1 cup (1 cana) zahar pudra
2 stropi esenta de rom

Se pune totul in mixer cu viteza mica pana cand se amesteca apoi cu viteza mare pana cand se intareste. Cu un pos sau cu o punga taiata la un colt se decoreaza cupcakes-urile insiropate.

Se decoreaza cu ciocolata rasa si cirese.
Pofta buna!

23 comments:

Miha said...

Super! Abia astept sa le fac si eu! ;)

violette said...

Aratoase si tare apetisante...cu siguranta sunt foarte, foarte bune!

o zi minunata!

Momo said...

the last is mine!:)

sara & Miki said...

Imi plac aceste deserturi cu fructe. ti-au iesit super, ma servesc cu una. Pup1

Dulcegarii culinare said...

Excelenta reteta !! cred ca sunt cele mai delicate cupcakes-uri pe care le-am vazut !! iar coronita aia... exact cireasa de pe tort..
Multumesc tare mult Mihaela !! o zi frumoasa . Pupici

Alina---Explora Cuisine said...

Superbe Mihaela, a meritat osteneala! ce ne asemanam la gandire, ca si eu initial am vrut sa fac tortul "Padurea Neagra" pentru provocare, dar cum ziua sotului meu e in cateva zile, am amanat proiectul :)) Foarte frumoasa reteta de cupcakes! Weekend placut! XoXo

sarah said...

arata foarte bine.nici eu n-am incercat sa fac tortul padurea neagra dar de mancat am mancat.cred ca au fost deliciosi briosele tale.pupici

Magic of Spice said...

I love cherries and chocolate and your cupcakes are simply gorgeous!

FLORY said...

Splendid arata Mihaela,cred ca sunt delicioaseeee,felicitari!!!!

catkitchen said...

sunt o minunatie aceste briose , parca sunt pictate .... sigur au fost si fff delicioase!!!

Din bucataria mea said...

Ce minunatii ai facut! Arata f.f. bine!

Maya said...

Superbe imaginile,prajiturelele si prezentarea la fel!

gaby_d said...

Ce fresh arata! Ce culori, ce poze, ce desert!

Cristina said...

superbe si prajiturelele si pozele. felicitari!!! Cristina

Ana said...

miam,superbe! Vreau si eu una :))

Ellie said...

Mihaela, The cupcakes look absolutely adorable! Now, I know you are ready to open your cupcake shop:)...But I think you have been ready for some time now:).They are just so lovely.
My husband would absolutely love these...the black forest cake is one of his favorite cakes.
I've seen the cupcake version on quite a few blogs... and yours looks fantastic.
I MUST try it:). Thanks for the inspiration!

Cristina said...

Superbe ti-au iesit. Si pentru ca impactul vizual a fost atat de puternic, ieri le-am si facut. :)

Mihaela said...

Miha, sper sa iti placa :)

Violette, multumesc!

Alison, cu multa placere :)

Sara&Miki, ma bucur ca iti plac, cred ca o sa vrei si a doua bucata :)

Dulcegarii culinare, multumesc, ma faci sa rosesc :)

Alina, am vazut ca am facut amandoua si iaurt inghetat cu capsune, chiar suntem gand la gand!

Sarah, sper sa le incerci, au fost super!

Mihaela said...

Magic of Spice, thank you, the cherries and chocolate are a good combination :)

Catkitchen, multumesc, au fost delicioase!

Licuta, multumesc :)

Maya, multumesc, complimentele inseamna mult pentru mine, in special cand vine din partea unor persoane, ca tine, pe care nu demult le admiram si eu retetele si fotografiile si m-au motivat sa evoluez si eu :)

Gaby_d, intradevar, ce desert!

Cristina, multumesc frumos :)

Ana, te servesc cu multa placere!

Ellie, thank you for your nice words, I am thinking a lot about that shop lately :) I hope your husband will like the cupcakes!

Cristina, multumesc, ma bucur ca te-am inspirat :) Cu multa placere si alta data!

ionela said...

Perfecte...!

Zazuza's Gulaschsuppe said...

ia uite ce idee delicioasa ai avut!

Paula said...

Mihaela felicitări pt rețetele tale. Vreau sa fac aceste cupcakes dar nu am kefir . O sa încerc cu lapte cu oțet. La crema se poate folosi smantana obișnuită cum era și în România ?Succes în continuare și salutari de peste ocean din Spania.

Mihaela said...

Buna Paula, multumesc pentru comentariu si ma bucur ca iti plac retetele mele. Pentru kefir poti inlocui cu lapte si otet ca in reteta, sau poti face un amestec jumate/jumate lapte si iaurt. Pentru smantana nu merge smantana obisnuita din Ro, cand am fost in Romania ultima data ceea ce am folosit eu era denumita smantana pt gatit, este ca un lapte gros care are grasime aprox 30%, in engleza se numeste heavy cream, sau double cream (in Anglia). Trebuie sa fie foarte rece de la frigider si cand se bate bine cu mixerul se face frisca. Spor la cupcakes!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails