February 10, 2013

Madeleines cu lamaie/ Lemon Madeleines


Poate unii dintre voi stiti, ne-am mutat de curand in casa noastra, iar tranzitia de la mentalitatea locuitul la apartament la locuitul la casa este inca in curs. Cum iarna asta ne-a facut sa asteptam zapada pana in februarie, numai de curand am folosit lopetile de zapada, pe care le-am cumparat din intamplare la un garage sale. Am curatat zapada numai in fata casei, nici nu m-am gandit la trotuarul de pe proprietatea noastra, dar la putin timp dupa ce am intrat in casa, trotuarul era curatat. Nu sunt fenomene paranormale, ci vecinul cu masina de curatat zapada, a fost dragut sa mearga cativa metri in plus. M-am gandit sa le multumesc cu ceva facut de mine si madeleines-urile cu lamaie au parut potrivite. Sper ca le-au placut!

Delicate, pufoase si perfecte pentru timpul acesta al anului...



Ingrediente (adaptat dupa Martha Stewart):
~aprox 24 bucati~

1 1/2 cups (150 gr) faina de tort*
1/2 lingurita praf de copt
1/4 lingurita sare
3 oua
2 galbenusuri
3/4 cup (150 gr) zahar
1/2 lingurita extract de vanilie
2 linguri de coaja de lamaie rasa fin (de la aprox 2 lamai)
2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
1 1/2 sticks (170 gr) unt topit si racorit

*Pentru a face faina de tort, inlocuiti 2 linguri din faina obisnuita masurata cu 2 linguri amidon.

Incingeti cuptorul la 160 grade Celsius (325 F). Pregatiti o tava de madeleines, unsa usor cu unt cu un servetel.

Cerneti faina impreuna cu praful de copt si sarea, dati deoparte.

Bateti impreuna ouale, galbenusurile si zaharul pana cand se albesc si se ingroasa putin, cateva minute. Adaugati vanilia, coaja de lamaie si zeama de lamaie si bateti sa se incorporeze, apoi, cu mixerul mergand, adaugati untul topit cate putin, pana cand este tot incorporat.

Adaugati faina si mestecati cu spatula usor pana cand totul este omogen. Puneti aproximativ o lingura de amestec in fiecare forma, nu o umpleti complet. Coaceti in cuptorul incins pentru 12 minute, cand sunt usor rumenite pe margini. Pentru compozitia data, am copt doua ture de madeleines. Daca nu aveti forma de madeleines, puteti coace in tava de muffins sau in alt fel de forme, mariti timpul de coacere in functie de cat de mari sunt formele.

Sunt cele mai bune servite in aceeasi zi, pudrate cu zahar, langa o ceasca de ceai.
Enjoy!

7 comments:

Unknown said...

Tare frumusele sunt si delicate asa cum le-ai zis si tu. Eu sigur m-as bucura sa primesc asemenea bunatati de la vecini :)

Can't boil an egg said...

Cat de pufoase!!! As manca doua-trei pe nerasuflate :)

The Wandering Oltean said...

Intr-o zi o sa stau si o sa studiez mai pe indelete problema, ce si cum... dar pana una alta, am dependenta declarata la prajiturile astea.
Pana nu se termina si asta intr-un timp cat mai scurt cu putinta, nu am pace :)

Serios, printre preferatele mele!

Chestia este ca si eu mai curat trotuarul vecinului... si ancum intreb si eu: Unde sunt medelenele mele?

Licuta Marin said...

Foarte frumoase si mmm... tare delicioase!!!Servesc si eu una:)Pup!

Gabriela said...

Ce finute si aromate sunt prajiturelele tale!

Anonymous said...

Foarte delicate si cu siguranta i-ai dat pe spate pe vecini :))
Pupici

Sanda said...

Madelenele tale arată irezistibil de gustoase! Mulțumim pentru rețetă!
Sunt sigură că vecinul vostru a apreciat gestul tău, așa cum și tu/voi ați apreciat gestul lui. Taică-meu a avut business-ul lui de landscaping (vara-iarbă, iarna-zăpadă) și întotdeauna s-a bucurat de recunoștința vecinilor pe care i-a ajutat, chiar dacă deserturile lor nu au fost home-made...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails