November 02, 2011

"Ulcele" cu crema de caramel sarat/ Salted caramel pots de creme


Chiar de inainte de a incepe vara am salvat reteta de inghetata cu caramel sarat a lui David Lebovitz. Vara a trecut, inghetate am facut multe, dar pe cea cu caramel sarat am tot uitat-o. Mi-am adus aminte de ea cand am gasit aceasta reteta de crema de caramel, si i-am adaugat putina sare, si ce bine am facut.
Sarea nu o "sareaza" propriu zis, ci ii imbogateste aroma, crema ramanand dulce, cu aroma puternica de caramel si foarte putine intepaturi sarate. Folositi sare de mare, sare Kosher sau, daca aveti :), fleur de sel, in nici un caz nu folositi sare de masa, fiind foarte puternica. Daca va temeti de atata sare, adaugati mai putina si experimentati :)

Daca celelalte retete de "ulcele" cu crema (cu cafea si cu zmeura) au trebuit bagate la cuptor, crema aceasta nu necesita cuptor, ci doar cateva cescute mici si dragute de cafea. Mici, pentru ca nu aveti nevoie decat de putin de a va satisface pofta de desert.
Iar daca v-am povestit de inghetata de caramel... se mananca si iarna inghetata, nu? :)

Ingrediente:

1/2 cup + 1/8 cups (125 gr) zahar
1 cup (240 ml) frisca (smantana) lichida neindulcita
3 galbenusuri
1 lingurita rasa de sare Kosher

Puneti zaharul sa se caramelizeze intr-o craticioara mica. Mestecati usor cratita, sau cu o spatula sa se uniformizeze. Fiti atenti pentru ca se arde foarte usor. Cand tot zaharul s-a topit si caramelul are o culoare auriu-maronie, opriti focul si adaugati frisca. Va bolborosi suparat, dar se va calma :) Dati drumul din nou la foc mic, pana cand tot caramelul este topit si lichid.

Separat bateti galbenusurile cu telul, si treptat, batand in continuu, adaugati sosul de caramel. Intoarceti totul in cratita, adaugati sarea si mestecati cu o lingura de lemn in continuu pana cand se ingroasa usor. Dati deoparte de pe foc, strecurati crema si impartiti-o in 3-4 cescute curate. Lasati sa se raceasca si pastrati la frigider cateva ore sa se aseze.

Serviti rece, decorata cu putina sare sau frisca, dupa cum va place.

Pofta buna!

18 comments:

Emily said...

oh, ce bine arata! musai trebuie sa incerc reteta!

te imbratisez cu mare drag :*

Miha said...

Wowww...inghit in sec...

Unknown said...

mmmm... minunat :P

DiaMar bucataria galbena said...

Arata de milioane.Sigur este foarte buna.O zi minunata sa ai!

Cristina said...

wow ce frumos arata!!! trenuie incercata neaparat!

Alice said...

OOOOOOO...am vazut caramel satar si am si aparut
e demential, nemaipomenit de bun mega-super-like...double like...
doamneee ce mi-ai facut, mihaeloooo?!!!!
trimite o ulcica si la mine, pls!!!!!

FLORY said...

Cat de bun o fi,trebuie testat!Ador caramelul iar pozele imi fac o pofta nebuna,sunt superbe,pupici!

Antonina said...

Sunt innebunita dupa caramel! De poze nu mai zic, ca-s dementiale! pupici

Fancy Cake said...

La cum arata acest camarel as putea sa il incerc fie vara, fie iarna!
Minunat!

Din bucataria mea said...

Nu am mancat, dar cred ca e un deliciu!!!Arata super1Pup!

Andreea said...

Iar ulcele??Ah, ma termini cu ele! Iar treaba aia cu cafea si aia cu zmeura...no coment! Off..cum nu esti tu mai aproape sa-ti fac o vizita! Pup.

TeoBucatar said...

Imi place mult ce consistenta are!Pupici!

Unknown said...

arata senzational!
reteta ta imi aduce aminte de o gustare a copilariei ... pufuleti cu ciocolatele acelea mici ce le face kandia ... combinatie perfecta:)

pansy said...

faine "ulcelele" tale !

Mary Bergfeld said...

This looks and sounds delicious. I know my family will appreciate this. I hope you have a great day. Blessings...Mary

Elena Sandor said...

Wow cum arata!!!

MONA said...

Exact ce cautam, sa fac o prajitura cu acest caramel! mersi ca m-ai salvat cu reteta ta !!pupici

Dana said...

Am facut acesta minune si zic atat : delicios !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails