October 31, 2011

Salata cu doua feluri de fasole/ Two beans salad


Daca ati mai vizitat blogul meu, probabil ca ati vazut ca, dupa deserturi ;), cele mai multe retete sunt retete de salate. Imi plac salatele variate si fara limite de ingrediente. Cum vad o salata interesanta, imediat o execut. Mi-a placut mult salata de azi cand am vazut-o intr-o carte de bucate, cu fasole verde si fasole uscata fiarta, avand si prospetime si consistenta.

Pentru mai multe salate cu fasole verde, vedeti si Salata cu fasole verde si branza Feta si Fasole verde si usturoi in doua feluri.


Ingrediente:

aprox 400 gr (1 cutie) fasole fiarta, scursa si clatita (eu am folosit amestecata rosie si alba)*
apeox 250-300 gr fasole verde, curatata de codite
1/4 ceapa rosie taiata felii foarte subtiri
10-12 masline negre, fara samburi
1 lingura patrunjel tocat

Pentru dressing:

zeama de la 1 lamaie
1/2 lingurita mustar Dijon
6 linguri ulei de masline extra virgin
sare si piper dupa gust

*Nota: puteti fierbe propria fasole, aprox 1/2 cana fasole uscata, inmuiata peste noapte, fiarta fara sare pana cand este patrunsa.

Aduceti o oala cu apa la fiert. Cand apa fierbe, adaugati o lingura plina de sare, apoi puneti fasolea verde. Fierbeti 4-5 minute, cat sa fie patrunsa putin, dar sa nu isi piarda culoarea verde, scoateti-o cu o paleta si puneti-o intr-un castron cu apa cu gheata. Scurgeti bine fasolea verde si amestecati cu fasolea uscata fiarta, ceapa si maslinele.

Pentru dressing, amestecati zeama de lamaie cu mustarul, sare (aprox 1/2 lingurita)  si piper, si batand cu un tel, incorporati uleiul. Gustati pentru sare, ar trebui sa fie putin mai sarata decat normal.
Turnati dressingul peste salata si mestecati ca totul sa fie acoperit cu dressing.

Presarati patrunjel deasupra si serviti ca garnitura, sau simpla, cu paine si branza feta.

Pofta buna!

6 comments:

pansy said...

Aratoasa rau salata ta.eu am facut ceva foarte asemanator,dar i-am pus si ton din conserva.

Emily said...

oh, ce bine arata! si mie imi plac salatele foarte mult! cred ca salata e singurul preparat unde agreez fasolea boabe, asa ca, s-a notat reteta :)

te imbratisez cu drag :*

Antonina said...

Aha pai asa deci ! ceva dulce, pac salatica!! asa te mentii tu intr-o forma de invidiat!! super arata!! si ce culori!! pupici

TeoBucatar said...

Mihaela daca nu ma solicita toti(ca de obicei,socrii,parinti,verisori de spita 1 si 2)in jumate de zi iti arat unde, ca sunt ff putine si nu gasesti tot ce iti trebuie in acelasi loc oricat ti-ai dori:)PUUUpici!

Sanda said...

Buna seara Mihaela, de-abia acum am poposit si eu pe minunatul tau blog. WOW, ce blog grozav, imi place tare mult! M-am abonat, ca am multe de invatat si de la tine. Te voi vizita destul de des chiar daca nu-ti voi lasa comentariu la fiecare postare.
Numai bine iti doresc,
Sanda Turner

Cristina said...

Arata f apetisanta! Imi plac salatele cu fasole! Pup

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails