March 27, 2011

Madeleines cu nuca de cocos/ Coconut Madeleines



In general prefer sa mananc mancare facuta in casa, cu cat mai putini conservanti, pe cat se poate organic (sau bio, cum se numeste in Romania), putine mezeluri si coloranti, asa ca de cele mai multe ori cand citesc etichetele la produse in magazine si gasesc nume ciudate pe care nu pot sa le pronunt, le pun inapoi pe raft.
Dar intr-o seara rece de iarna tarzie sau primavara care se lasa asteptata mi-a facut cu ochiul un pachetel mic roz, si l-am luat la studiat: am fost foarte surprinsa cand am vazut la ingrediente numai oua, unt, zahar si faina. Si in pachetelul asta mic si roz erau doua madeleines, care si-au meritat toti cei 99 de centi dati pe ele. Atunci mi s-a aprins luminita, am cautat retete si am comandat tava. De $4 pot sa fac muuuulte madeleines :)
Delicate, pufoase si delicioase... Usor de facut si rapide, iti trebuie numai putina rabdare. Reteta cu nuca de cocos am gasit-o la "Barefoot Contessa" Ina Garten, si am trecut la treaba.


Pentru ca tava mea are numai 12 forme, am copt in doua ture. Prima tava a iesit putin prea rumenita decat mi-a placut, si am redus focul la 350 grade fata de 375 cat era specificat in reteta. Am uns formele cu unt cu pensula, si a ramas prea mult unt in forme, asa ca am sters numai formele cu un servetel imbibat cu unt, fara sa ramana bobite.






De asemenea am folosit nuca de cocos macinata marunt si neindulcita, nu imi plac fulgii cei mari si dulci, mi se par chiar badarani :)


Daca nu aveti forme de madeleines, puteti face din compozitie niste muffins cu nuca de cocos foarte bune, dar mariti timpul de coacere si testati-le cu scobitoarea.


Ingrediente:


113 grame de unt topit (1 stick) si lasat sa se racoreasca + 1 lingura de unt topit pentru uns tava
3 oua
200 gr (2/3 cup) zahar
1 lingurita extract de vanilie
1 cana (150 gr) faina
2 linguri cu varf (1/4 cup) amidon
1/2 lingurita praf de copt
un praf de sare
3 linguri pline (1/3 cup) nuca de cocos macinata


optional zahar pudra pentru pudrat


Se incinge cuptorul la 180 grade Celsius (350 Fahrenheit). Se sterg formele cu un servetel imbibat in unt si se tapeteaza cu faina.


Se bat ouale cu zaharul si vanilia 3 minute pana cand devin pufoase si isi maresc volumul. Cu mixerul mergand adaugati untul topit pana cand este incorporat.


Intr-un bol separat se amesteca faina, amidonul, praful de copt si sarea. Se cern in amestecul de oua si unt si se amesteca pana cand totul este incorporat. Se adauga nuca de cocos si se incorporeaza si ea, fara a se mesteca prea mult.


Se umplu cu o lingura sau cu lingura de inghetata (scoop) formele, lasandu-le putin goale (dupa prima tura va veti da seama mai bine cat sa puneti). Se coc in cuptorul incins 10-12 minute pana cand se rumenesc pe margini si sunt tari la atins. Se scot si se lasa sa se raceasca, se pot pudra cu zahar pudra dupa preferinte.










Acum chemati prietenele la o petrecere cu ceai :)
Enjoy!

17 comments:

Alice said...

oooo ce bine arata,,,
sa+mi caut si eu niste tavalute din astea....

violette said...

arata senzational...mmmm, tare bune!
o zi minunata!

Alina---Explora Cuisine said...

Ce dragute sunt, as face si eu, dar trebuie sa imi iau tava mai intai :) O saptamana frumoasa si insorita!

Lia said...

Am tava luata mai demult .
Chiar cautam o reteta.A ta arata perfect.
Poza de final e minunata.
Merci pentru reteta.

Mihaela said...

Multumesc fetelor, ma bucur ca v-a placut si v-am inspirat :)

Dulceata_de_trandafiri said...

Tare fain arata! Felicitari! Fug acus' sa mi te pun in blogroll :) . Nu stiu cum mi-a scapat. te pup si numai bine!

Bucate Apetisante said...

Ce as rontai una acum...
Maine mi-as face dar n-am tava...
Deci,nu-mi ramane decat sa ma uit la madeleinele tale :)

megi said...

Mihaela your madeleines look perfect and the photos are amazing, I love the light sprinkling of icing sugar on top.

Ellie said...

Mihaela, I'm back again...I tried leaving a comment but somehow it just didn't go through...I really wanted to tell you that you did an mazing job with the madeleines!
They look so pretty...and well, they are coconut madeleines, so I know they are good:)!
Beautiful, beautiful pictures!
Have a great day!

Mihaela said...

Trebuie sa fac neaparat rost de o tava speciala pentru el. Am avut mai demult dar nu mi-a mai placut. Mi-ai facut asa o pofta incredibila cu ele :)

Mihaela said...

Dulceata de trandafiri, multumesc pentru vizita si pentru ca m-ai adaugat si la tine pe pagina. Numai bine :)

Mihaela said...

Bucate apetisante, ma bucur ca iti plac, pana cand iti iei tava, poti sa faci din aceeasi compozitie muffins cu nuca de cocos... daca mai pui si o crema deasupra, o nebunie :)

Mihaela said...

Megi, thank you, your compliments means a lot to me :)

Mihaela said...

Ellie, I don't know why you couldn't leave a message, maybe the blogger was "sleeping", sometimes it does :)
Thank you, I was really inspired that day with the pictures, I kind of planned ahead and the light was on my side. Thank you again for your comments!

Mihaela said...

Mihaela, tava mea este comandata de la amazon.com, facuta de Chicago Metallic. Initial m-am gandit sa iau o tava de silicon, dar am citit cateva reviews nu prea bune si am ramas la cea "non stick", ti-o recomand, nu este cea mai scumpa, dar a facut treaba buna. Multumesc pentru vizita!

Anonymous said...

Cum de nu am dat de blogul tau mai demult? Imi place ca retetele sunt exlicate foarte bine.Transformarile din cup in grame ajuta pe oricine. Multumesc!
Acum esti la favorite!
Anka din Iasi

Mihaela said...

Anka, ma bucur ca iti place blogul meu si te mai astept pe la mine :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails