May 10, 2011

Inghetata cu dulce de leche si nuci/ Dulce de leche and walnuts ice cream



Planuiam ca urmatorul post sa fie despre delicioasa supa frantuzeasca de ceapa, dar dupa ce am facut inghetata cu dulce de leche, am hotarat ca supa da intaietate inghetatei :)

Cand Alina de la "Explora Cuisine" ne-a provocat pentru Dulce Romanie sa gatim cu dulce de leche, am stiut ca trebuie sa fac inghetata. Pentru ca... vine vara! De data asta cu siguranta. Doar a inflorit chiar si liliacul :)

Asa ca intr-o duminica frumoasa de mai am comis-o: Inghetata cu dulce de leche. Si nuci, coapte. O combinatie perfecta, nucile nu au putut decat sa imbunatateasca ceva care era deja bun. Initial ma gandeam sa fac o inghetata cu oua, dar m-am gandit la un mesaj pe care l-am primit de la Renata, o cititoare de-a mea, al carui baietel este alergic la oua, asa ca am ales o varianta fara oua.

Am urmarit si adaptat foarte putin reteta din bucataria lui Mary de la "One perfect bite". Cred ca varianta cu oua ar fi fost putin mai cremoasa, dar nu cred ca ar fi putut fi mai delicioasa decat a iesit. Am folosit nuci obisnuite in loc de nuci "subtiri" (pecans), pentru ca pe cele obisnuite le am de obicei in casa. Nu am adaugat toata cantitatea de dulce de leche odata, ci am adaugat jumatate, si cealalta jumatate am pus-o "bucatele" dupa ce inghetata a fost gata, pentru ca am vrut ca atunci cand iau inghetata cu lingura sa se vada bucatele de dulce de leche.

Reteta este pentru masina de inghetata, si asigurati-va ca ati tinut bolul in congelator cel putin 15 ore sau mai mult inainte sa faceti inghetata.

Ingrediente:

1 cana frisca lichida neindulcita
2 cani de lapte integral
1/2 lingurita extract de vanilie
1 1/2 cani de dulce de leche
3/4 cana - 1 cana nuci coapte tocate mare*

* Pentru a coace nucile introduceti-le pentru 10 minute in cuptorul incins la 200 de grade Celsius (400 Fahrenheit).

Se incalzeste laptele si frisca lichida intr-o craticioara pana cand incepe sa fiarba. Se opreste focul, si se adauga aprox jumatate din cantitatea de dulce de leche (sau puteti sa o adaugati pe toata odata). Se mesteca cu telul pana se topeste, apoi se incorporeaza si vanilia. Se lasa sa se raceasca, apoi se da la frigider intre 20 de minute - o ora.

Se toarna compozitia rece in bolul pentru masina de inghetata si se mixeaza in masina dupa cate minute sunt necesare dupa instructiunile masinii (20-25 minute). Cand inghetata este gata, se poate pune restul de dulce de leche (in cazul in care nu l-ati pus pe tot de la inceput) si nucile tocate, si se mesteca putin. Se pune in containere de plastic in congelator, se lasa 1 ora - doua inainte de servire (depinde de cat de rece a fost compozitia si cat de rece a fost bolul masinii de inghetata).

Este un deliciu pentru oameni mari si oameni mici :)

Pofta buna!
Si niste flori de liliac sa va inveseleasca ziua :)

12 comments:

Alina---Explora Cuisine said...

Divin Mihaela! si mi-ai luat-o inainte cama gandeam si eu sa fac inghetata :)) dar nu-i bai, ca pot face o multime de lucruri cu crema aceasta minunata! imi pot doar imagina ce gust grozav are inghetata aceasta, yummy! O zi frumoasa in continuare iti doresc!

Ellie said...

Mihaela, Had to come by and see how are doing:)...glad to know you are feeling better! This ice cream looks absolutely delicious! Thank you for sharing the recipe.
The lilac looks just as loveley:)

megi said...

Hi Mihaela, I read your comment on Ellie's blog, I hope you are feeling better. The ice cream looks wonderful, I just love the colour and I can only imagine how creamy it is.

Mihaela said...

Alina, e ok, poti sa faci si tu inghetata, poate incerci varianta cu oua :) Dar cu siguranta sa incerci si cu nuci, este fenomenala!

Mihaela said...

Ellie and Megi, thank you for your concern, it was bad, but now is all gone and I can try some new recipes :) I'm glad you like the ice cream, it was very good, I still have some left :)

Dulceata_de_trandafiri said...

Uau, arata intr-un mare fel :) , felicitari ! Tare am fost prinsa ultimele doua saptamani asa ca, desi ti-am raspuns cu intarziere la mine pe blog, e musai sa iti multumesc si aici pentru invitatia de luna asta la Dulcea Romanie! Esti, ca de obicei o scumpa! Intotdeauna o placere sa raspund acestei invitatii! Te pup.

Ana Maria Ciolacu said...

Arata atat de delicios ca i'm drooling rau de tot pe tastatura... :)))) Uoooffff... :))
Felicitari inca o data pt tot ceea ce faci, totul arata inspaimantator de bine ! :))
Te pupic si iti doresc un week-end minunat ! :*:*:*

Mihaela said...

Dulceata de trandafiri, multumesc :) a fost la fel de buna precum arata :)

Ana Maria, multumesc, si mie imi plac foarte mult retetele tale :)

Ana said...
This comment has been removed by the author.
Lavinia said...

OMG! Nu o sa am liniste pana nu fac inghetata asta. Cred ca e perfecta. Multumesc mult pentru idee.

Florin said...

am facut-o si eu azi dimineata, dar fara nuci, si am fost surprins sa vad cat de cremoasa a iesit chiar si fara custardul din oua :)

Mihaela said...

Lavinia, cu multa placere, sper ca ai facut-o si ti-a placut :)

Florin, multumesc pentru vizita :) Este intradevar o inghetata superba. Mie mi-au placut mult nucile, poti sa adaugi cateva deasupra cand o servesti :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails