February 27, 2011

Ciorba de rata cu varza/ Romanian duck and cabbage soup




Una din mancarurile pe care le facea mama cel mai des duminica era ciorba de rata cu varza, cu putina varza acra, sa ii taie din greutate. Ce bune erau pe varza ratele alea care faceau asa multa galagie dimineata cand le era foame :)

Reteta este foarte asemanatoare cu Ciorba de porc cu varza. Daca nu aveti zeama de varza, folositi sauercraut cumparat, adaugati zeama si putin sauercraut, ii vor da ciorbei un gust foarte bun.

Ingrediente:

carne de rata (eu am folosit spatele si aripile, dar puteti pune si picioarele)
1 ceapa mare tocata
1 morcov tocat
2 tulpini de telina tocate
1/2 varza proaspata tocata
1/2 cana rosii tocate (din conserva)
1 cana varza acra
1 foaie de dafin
1 mana de fidea sau paste
marar si patrunjel tocat
2 linguri de ulei
sare si piper dupa gust

Se incinge uleiul intr-o oala si se caleste ceapa pana cand devine translucenta. Se adauga morcovul, telina si treptat varza, si se stinge cu o cana cu apa. Cand incepe sa fiarba se adauga carnea, foaia de dafin si se acopera bine cu apa(se adauga putina sare si piper). Se lasa sa fiarba la foc mediu cu capacul pus pe o parte 30-40 minute (se ia spuma daca este nevoie), apoi se adauga zeama de varza si se lasa sa mai fiarba vreo 10 minute, apoi se pun rosiile. Se lasa sa fiarba pana cand carnea se desprinde de pe os (daca este prea multa grasime la suprafata, o puteti scoate cu o lingura). Se pun pastele si se lasa 5-10 minute, se gusta de sare si piper, se opreste focul si se adauga verdeata.

O nebunie de ciorba de rata! :)

9 comments:

Lia said...

Eu sunt supista,se stie,dar trebuie sa recunosc ca nu am mancat cirba de rata.
De unde se vede ca nu-i timpul pierdut.:)
Mai am lucruri noi de testat,mai ales ca suna tare imbietor.

Mihaela said...

Lia, trebuie sa incerci. Mai ca m-as apuca de una, dar mi-am pus in gand niste ciorba de burta, sa vedem cum o rezolv :)

felis said...

Arata apetisant!... Mi-o trec pe lista!

Boabe de Cafea said...

Arata minunat! :)

Mihaela said...

Multumesc fetelor, acum am observat ca am uitat sa scriu sare si piper dupa gust :) voi rectifica imediat

Neli said...

Ciorba de burta ? Exista burta pe acolo ? Ca pe aici nu am vazut nici un fel de maruntaie, bag de seama eu, le macina pe toate si le fac carnati !

Mihaela said...

Da Neli, este si burta, ii zice tripe. Sa te uiti mai bine in magazin, sau poate sunt magazine de turci sau greci.

Carmen said...

martisorul e aproape si aduce o provocare din Dulcea Romanie :) Te astept cu drag sa ni te alaturi!

sara & Miki said...

M-ai dat gata cu ciorba asta. Imi place la nebunie. Ar trebui sa fac o comanda sotului... el o face tare buna. O seara frumoasa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails