July 28, 2011

Rosii umplute in stil grecesc/ Greek stuffed tomatoes


Va povestesc azi o alta reteta cu rosii, pentru ca sunt in plin sezon, buna pentru o zi ploioasa de vara, cand puteti sa tineti cuptorul aprins. Este o reteta traditionala greceasca, pe care am mai incercat-o mai demult fara carne, dupa cum mi-a spus prietena mea Yiota. De aceasta data indicatii mi-a dat soacra unei bune prietene: cu menta si patrunjel, fara oregano. Ce nu mi-au spus ele a fost sa acopar tava cand o bag la cuptor, ceea ce mi-am dat seama pe parcurs.
Reteta este cu rosii, dar am folosit si un ardei si un dovlecel pe care i-am gasit prin frigider. Diferenta intre reteta greceasca si cea romaneasca de Ardei umpluti ar fi ca ardeii romanesti fierb in sos, iar cei grecesti fierb cu putina apa, avand foarte putin sos.
Sa va mai spun cat de bun a fost? :)

Ingrediente:

aprox 5-6 rosii potrivite
1 ardei gras
1 dovlecel (atat a avut loc in cratita mea, si mi-a ramas putina umplutura)
3 linguri ulei de masline + 3 linguri ulei de masline pentru stropit deasupra
1 ceapa mare tocata
2 catei de usturoi tocati
250-300 gr carne tocata (porc sau vita)
1/2 cana (cup) orez (eu am folosit basmati)
1 mana de frunze de menta proaspete
1 mana de patrunjel proaspat
sare si piper dupa gust
1-2 cartofi

Se taie capacul rosiilor si se scobesc usor cu o lingurita, rezervand miezul. Dovlecelul se taie pe jumatate, scobindu-se si el inauntru, rezervand miezul impreuna cu rosiile. Ardeiului i se taie capacul si se curata de seminte.
Miezul rosiilor si al dovlecelului se toaca marunt sau se dau prin blender pana cand se face piure.

Se incinge cuptorul la mare: 230 grade Celsius (450 Fahrenheit).

Se incing 3 linguri ulei de masline intr-o tigaie si se caleste ceapa pana cand devine translucida, apoi se adauga usturoiul si se caleste si el 1 minut. Se adauga carnea tocata, apoi orezul si sosul de rosii de mai sus. Se potriveste cu sare si piper si se da intr-un mic clocot, cat sa scada lichidul foarte putin. Se adauga menta tocata si patrunjelul tocat. Se gusta si se asezoneaza bine cu sare si piper proaspat macinat. Se poate toca putin cartof si adaugat in amestec.

Se umplu legumele cu amestecul de carne si se aseaza in tava, aranjand bucati de cartof printre locurile goale. Se adauga putina apa in tava (1/2 cana). Mie mi-a ramas putina umplutura pe care am amestecat-o cu apa si am pus-o peste legume. Se acopera tava cu capac sau cu folie de aluminiu si se baga in cuptorul incins pentru 45-50 de minute. La jumatatea timpului, descoperiti tava si stropiti cu 3 linguri ulei de masline.

Se serveste calda, langa o bucata de feta si masline.

Kali Orexi! :)

25 comments:

TeoBucatar said...

Le-am facut de multe ori si stiu ca au un gust nemaipomenit!

Antonina said...

Un gust nemaipomenit! eu ma arunc in craticioara cu ardei.. Piscina mai gustoasa si imbietoare ca asta n-am vazut ever!! Pupici

Adela Zilahi said...

Hmmmm ce aroma inbietoare! Am venit dupa miros :)

catkitchen said...

cat de apetisant arata , ma gandeam si eu sa fac in week-end ceva cu carne tocata si legume .... e asa greu sa ma hotarasc :((((

Petronela said...

N-am facut niciodata cu menta,sant curioasa sa vad ce gust are.Deci ,reteta salvata!
Pupici si o zi buna!!!

Petronela said...

N-am facut niciodata cu menta,sant curioasa sa vad ce gust are.Deci ,reteta salvata!
Pupici si o zi buna!!!

sara & Miki said...

Chiar daca in bucataria mea nu prea se vede, eu dupa mama sunt grecoica. Asa ca stiu ca-i un deliciu. Pup!

Momo said...

minunate arome!sa stii ca eu fac in mod obisnuit asa ardeii,niciodata nu ii fierb in sos...:)

FLORY said...

Imi plac mult legumele umplute,rosiuta aia-i de poveste,pupici!we minunat!

Ellie said...

Mihaela, Cu mare placere vin pe la tine sa vad ce mai gatesti...tot mereu ma surprizi:). Ce bine arata rosiile, si stiu ca sant gustoase la fel...Imi place idea de menta. Merci pentru reteta!

Alina---Explora Cuisine said...

Si uite cum imi arati tu ceva spectaculos de bun, dar ce eu nu am mai facut niciodata :) imi pot imagina doar gustul! Pupici multi si weekend placut!

Din bucataria mea said...

Arata foarte bine!!!...si cred ca sunt foarte gustoase! Pupici!

Mihaela said...

Teo, multumesc, si eu le-am gustat si am zis imediat ca vreau sa le fac si eu :)

Antonina, ai dreptate, a fost gustoasa piscina :)

Adela, bine ai venit :) ma bucur ca iti place!

Catkitchen, sper sa te hotarasti la reteta asta si sa imi spui cum ti-a iesit :)

Petronela, menta nu are gust foarte puternic, si-l pierde putin la fiert, si este foarte bun :)

Sara&Miki, sper sa cauti caietul cu retete al mamei sa ne spui niste retete interesante :)

Alison, multumesc :) Cand fac ardeii romanesti imi place sa ii fierb in sos, dar rosiile astea imi plac fara.

Flory, multumesc :)

Ellie, multumesc, sper sa te inspir si de data asta :)

Alina, poti sa incerci si tu, si imi spui cum ti-a iesit :)

Licuta, multumesc, au fost la fel de bune precum arata :)

Multumesc tuturor pentru mesaje si va doresc un week-end insorit si gustos!

Neli said...

Multumesc pentru urarea cu week-end-ul, e noros si sunt 12°...dar asta tu o stii deja.
Multumesc pentru rosiile, ardeiul si dovlecelul tau umplut, miros ca acasa...
Te pup, mi-e dor de tine.

Maya said...

Foarte apetisant arata!Ador rosiile umplute în orice fel!
Pupici si un weekend minunat îti doresc :*

Unknown said...

Rosiile tale arata superb! Ale mele mereu se rup si trebuie sa alerg dupa ele cu lingura prin cratia! Dar asa, cu carnea gatita inainte, poate o sa-mi iasa si mie. Super reteta!

Zazuza said...

azi cred ca fac si eu ceva asemanator, pentru ca oricum e frig si cuptorul abia ne mai incalzeste un pic :)))

Roxana GreenGirl said...

restaurantul grecesc din oras are in meniu asa ceva, ce bune sunt. Acum ca am reteta am sa le fac si eu. Mersi de reteta

Irina said...

Nu imi spune cat de bune au fost, se vede!

gaby_d said...

Salut, Miha!
Nu stiu daca ai auzit de proiectul "Dulce Romanie 2011" .
Nu cred ca ai auzit :)))))))))

Lasand gluma deoparte , te invit cu mare, mare drag!

Cristina said...

Cat de bine arata! Imi vine sa ma servesc prin ecran! Pupici

Roxana | a trEATs affair said...

Mihaela, nu am facut niciodata Paine cu mere dar voi incerca. Deja ma incanta ideea.
O zi frumoasa.

Mihaela said...

Draga mea Neli, sunt trista pentru tine ca nu ai rosii proaspete din gradina si ca nu ai vreme de plaja... Ma bucur ca ti-am adus aminte de lucruri frumoase :)

Maya, multumesc, si tie iti doresc la fel!

Brindusa, sper sa iti iasa. La cuptor, cu putina apa rosiile isi pastreaza bine forma :) Multumesc!

Zazuza, si la tine e frig? E totusi bine ca este suportabil pentru cuptor :)

Roxana, la restaurantul grecesc nu am vazut rosii umplute, dar sper sa iti iasa mai bune decat cele de la restaurant :)

Irina, multumesc :))

Gaby, multumesc pentru invitatie, cu multa placere particip!

Cristina, multumesc :))

Roxana, multumesc pentru raspunsul rapid si abia astept :)

Unknown said...

nu e ca cea greceasca e gresita ce va mai datin ca sti ti de ce scrieti toate porcariile daca nu stiti sau zi ca e inventata de tine

Mihaela said...

Valentina, multumesc pentru mesajul tau. Daca ai timp sa citesti si descrierea retetei vei vedea ca am facut-o dupa sfaturile date de o grecoaica, ceea ce nu inseamna ca toti grecii din lume fac reteta la fel sau ca exista o singura reteta. Ma rog pentru sufletul tau, Dumnezeu sa aiba grija!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails