October 10, 2011

Cartofi noi "pocniti" cu usturoi si cimbrisor/ Garlic and thyme "smacked" potatoes


Am scris "pocniti" intre ghilimele, dar cartofii astia sunt pocniti de-adevaratelea. Nu tare, ci cat sa crape putin pentru a se coace mai usor mijlocul.
Pentru ca televizorul meu este de cele mai multe ori pe canalele Food Network sau Cooking Channel (asta cand nu e sotul acasa, in cazul ala este pe fotbal sau History Channel :)) am vazut o emisiune in care gazda show-ului s-a apucat sa pocneasca la propriu cartofii cu un facalet zdravan. Binenteles ca mi-a atras atentia si am stat pana la sfarsit sa vad rezultatul. Mi s-au parut usor de facut si i-am incercat si eu. Sunt foarte aromati si gustosi, iar cand musti din ei, coaja subtire plezneste usor in gura, dezvelind miezul moale. Buni de incercat ca garnitura pentru pranzul sau cina de duminica, si vreti sa variati de la clasicul piure.

Ingrediente (din emisiunea Gourmet Next Door):

10-12 cartofi noi (medii) cu coaja, spalati si stersi
1/2 cup (120 ml) ulei de masline
4-5 crengute de cimbrisor proaspat (thyme) plus 1 lingura de cimbrisor proaspat tocat
sare (de mare sau Kosher) si piper dupa gust
2 catei de usturoi feliati

Cartofii se pocnesc pe rand cu un facalet sau cu ciocanul de carne, cat sa se crape putin, fara sa se sfarme sau sa se rupa in doua. Pe foc mic se pune o tigaie cu uleiul, se pun cartofii, crengutele de cimbrisor si se presara cu sare si piper. Se acopera cu capacul si se lasa pe foc mic 10-12 minute, scuturand tigaia de cateva ori, verificand sa nu se rumeneasca prea tare. Se intorc si se mai lasa pe cealalta parte 5-8 minute, cu capacul pus.
Se da deoparte capacul, se mai lasa 2-3 minute, timp in care se scot crengutele de cimbrisor. Se pune usturoiul si cimbrisorul tocat si se mai lasa 2 minute cat sa se rumeneasca usturoiul, fara sa se arda.
Se scot si se servesc calzi.

Bon appetit!

10 comments:

TeoBucatar said...

Nu stiu cat de bine i-ai pocnit dar arata apetisant asa crocanti!O zi buna Mihaela!

Ana Maria Ciolacu said...

Cred ca vrei sa ma ucizi lent, in pofte si dureri... :))) My God, cum arata... Nu am cartofi noi, deci o sa fac cartofi vechi pocniti cu cimbrisor si usturoi, ca daca nu-i fac pocnesc eu !! :))))
Pupicei, scumpa mea !!!
xoxoxo

Lia said...

Arata innebunitor cartofii astia !
Trebuie musai sa-i incerc intr-o zi cand am chef sa pocnesc pe cineva . :)
Pup you pentru ca ma inspiri .

Corina said...

Foarte bine arata!

Din bucataria mea said...

Ce bine arata si ce crusta super delicioasa s-a format pe ei!!!Salivez! Pupici!

Antonina said...

Si arata intr-un mare mare fel!! buni rau!! pupici

catkitchen said...

ce-mi place cum suna "pocniti cu usturoi ":) , dar ce-mi place cum arata !!!!!!!!!!!!!!

Roxana GreenGirl said...

cred ca zilele astea o sa pocnesc si eu niste cartofi. de obicei eram finuta si-i taiam cu cutitul, data viitoare pun facaletul in functiune :)))
Foarte bine mai arata ai tai!

sarah said...

cred ca-s minunati.arata foarte bine.pupic

Bianca said...

I-am facut si eu dar am uitat reteta si dupa ce i-am pocnit i-am prajit la foc mai tare 12 minute am retinut si i-am prajit si eu iesit super buni si asa. Si cu usturoiul am gresit ca l-am pus de la inceput si s-a ars..(am uitat ca nu trebuie)
Dar sunt super buni...
Mersic de reteta
Pupici

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails