October 09, 2011

Cupcakes cu smochine si crema de mascarpone si miere/ Fig cupcakes with mascarpone and honey topping


Imi amintesc, copil fiind, cum mergeam in curte la muma, bunica mamei, si cautam in smochinul din marginea curtii cateva fructe. Nu am mai fost de multi multi ani in curtea cu smochinul si nu mai stiu daca smochinul este inca acolo, dar imi amintesc de el in fiecare toamna cand vine sezonul lor. Le-am mancat proaspete, anul trecut le-am incercat si intr-o salata, iar anul asta am facut un delicios gem de smochine cu vin si otet balsamic. Si nu puteam sa las sezonul sa treaca inainte sa folosesc fructele delicioase in niste cupcakes, binenteles :)

Ca condimente pentru cupcakes am folosit scortisoara si cuisoare, dar scortisoara a acoperit putin gustul smochinelor, probabil data viitoare voi folosi numai cuisoare. Cupcakes-urile au iesit foarte pufoase si umede, si s-au potrivit foarte bine cu crema de mascarpone si miere. Am vrut sa le decorez cu reducere de otet balsamic, dar a fost o esuare de poveste, asa ca m-am lasat pagubasa, reducere alta data :)

Si pentru ca Raluca de la My Fancy Cake ne-a provocat in Octombrie la cupcakes, cupcakes sa fie! Pentru Dulce Romanie, La multi ani! :)

Ingrediente (adaptata dupa Love and Olive oil):

1 3/4 cups (175 gr) faina
1/4 cup (35 gr) migdale macinate
1 lingurita praf de copt
1/4 lingurita bicarbonat de sodiu
1/4 lingurita scortisoara
1/8 lingurita cuisoare macinate
un praf de sare
2 oua
1 cana lapte de nuca de cocos
3/4 cup (150 gr) zahar
1/2 cup (120 ml) ulei (de floarea soarelui, rapita sau ulei vegetal, nu folositi ulei de masline)
3/4 cup smochine taiate bucatele (vreo 5-6 smochine)

Se incinge cuptorul la 190 de grade Celsius (375 Fahrenheit). Se pregateste o tava de muffins cu hartii.

Se amesteca cu telul: faina, migdalele, sarea, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, scortisoara si cuisoarele si se dau deoparte.

Se bat ouale cu zaharul pana cand se deschid la culoare si devin crema, se adauga treptat uleiul, compozitia ar trebui sa arate ca o maioneza. La viteza mica se adauga laptele de nuca de cocos, apoi amestecul de faina si se mesteca pana cand totul este incorporat, fara a se mesteca prea mult. Se incorporeaza smochinele, apoi se umplu formele pregatite aproape complet, nu se vor umfla prea mult.

Se coc in cuptorul incins pentru 18-20 de minute, pana cand o scobitoare introdusa in mijlocul uneia iasa afara curata.

Se lasa sa se raceasca in forme 2-3 minute, apoi se scot si se lasa sa se raceasca complet inainte de decorare.

Crema:

1 cup (8 oz, 225 gr) mascarpone
1 cup (235 ml) frisca lichida neindulcita
5-6 linguri de miere, sau mai mult, dupa gust

Se pun intr-un bol frisca si mascarpone (reci) si se bat la viteza mica pana cand se omogenizeaza, apoi la viteza mare pana cand se intareste, adaugand mierea si mestecand sa fie incorporata.

Se decoreaza cupcakes-urile cu o punga taiata la un colt sau cu un pos si se pudreaza cu scortisoara. Se pastreaza la frigider.

Enjoy!

16 comments:

Zazuza's Gulaschsuppe said...

cred ca ti-am mai zis, dar iti mai zic inca o data: arata fenomenal micutele astea ale tale :)) si imi place ca de fiecare data mai vii cu ceva fain!

gaby_d said...

Iar cupcakes si iar de nota 20.
Pup Miha, saptamana buna!

Dragos said...

Imi place , ai talent omule!Prin asta ti-ai mai castigat un cititor, bafta si la cat mai multe articole!

Fancy Cake said...

Smochinele sun preferatele mele! Iar in combinetie cu mascarpone, nu mai am cuvinte...

Corina said...

Ai di mini cum arata!!:) Sunt de revista! Si cu smochine cred ca-s un deliciu!

Anki said...

Ce idee buna, imi face cu ochiul reteta asta :)
Alor mei nu le plac smochinele proaspete, dar as incerca o varianta cu ele asa, in cupcakes...

Iti dau de stire cand va fi cazul :)

catkitchen said...

chiar de nota 20 arata !!!! ... frumos ne-a provocat Raluca in aceasta luna ;)...

Jayanthy Kumaran said...

wow...sounds scrumptiously tasty..
inviting cliks..
happy following u..:)
Tasty Appetite

Cristina said...

Arata fenomenal! Cred ca anul viitor iti fac o vizita special!!!

Din bucataria mea said...

Ce frumuseti delicioase!!!Pup!

Momo said...

absolut remarcabile,ca si compozitie si ca prezentare!:)

Unknown said...

Mihaela , imi plac tare mult cupcakes-urile tale...spune-mi te rog ce dui ai folosit pentru crema...eu am incercat cu mai multe, dar nu mi-au iesit atat de faine

Mihaela said...

Rebeca, multumesc pentru vizita si pentru mesaj, ma bucur ca iti plac. Nu mai stiu sigur pe care din cele doua varfuri le-am folosit atunci, dar a fost Wilton 1M sau Ateco 825. Cel de la Ateco este putin mai mare, dar si cel de la Wilton este bun.

Unknown said...

Multumesc mult pentru raspuns! Azi vreau sa incerc crema de bezea elvetiana, sper sa-mi iasa la fel de "estetica" ca a ta!!!

Mihaela said...

Rebeca, multa bafta la crema, abia astept sa vad :)

Unknown said...

Mihaela, mi-a iesit buna crema, dar am facut-o doar din 4 albusuri si nu mi-a ajuns sa ornez frumos tortul, asa ca postarea ramane pe data viitoare. Oricum, macar m-am convins ca e deosebita...eu am facut varianta cu dulce de leche! Multumesc de inspiratie, inca o data!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails