June 14, 2010

Dovlecei bulgaresti

Vorbeam saptamanile trecute cu prietena mea Mariya, bulgaroaica, despre cat de mult ne place dovlecelul, si mi-a spus cum il prepara ei in Bulgaria.
Este asemanator cum il prajim noi in Romania (cu mujdei de usturoi) si sosul de iaurt este asemanator cu tzatziki-ului grecesc. Mi se pare normal, ca doar sunt intre noi si greci :)

Ingrediente:
1-2 dovlecei medii , taiati felii rotunde de aprox 1/2 cm (eu i-am lasat cu coaja)
1/2 cana ulei pentru prajit

Dovleceii se dau cu sare si piper, apoi se prajesc in uleiul incins pe ambele parti pana se rumenesc. Se scot pe un servetel sa absoarba din ulei.

Pentru sos:
1 cana iaurt
1-2 catei usturoi
1 ceapa verde (originalul nu avea ceapa, dar aveam ceva prin frigider si am zis ca nu strica sa o adaug)
1-2 linguri patrunjel tocat
sare, piper dupa gust
putin ulei

Se amesteca toate ingredientele.

Eu i-am servit cu o salata de rosii. Usor si perfect pentru vara. Pofta Buna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails