June 20, 2010

Salata de sparanghel si pepene



Am mancat sparanghel prima data acum cativa ani, si mi-a placut foarte mult. Facut pe gratar, cu sare si piper si doar putin ulei de masline, are un gust care isi aduce putin cu cel de porumb copt, dar intr-o varianta verde. Delicios!
Va imaginati cat de intrigata am fost cand am vazut pe Giada facand aceasta salata, in care fiecare ingredient imi placea, dar nu stiam cum o sa fie combinatia. Si a fost delicioasa! Si satioasa, pentru o masa de vara.

Ingrediente:

o legatura de sparanghel (10-15 tulpini)
4-5 felii de prosciutto taiate foarte subtire
4 linguri de ulei de masline
2 linguri zeama de lamaie
sare si piper proaspat macinat
1/4 pepene cantalup, taiat in cubulete
1 sau 2 mingiute de mozzarella proaspata, taiata in cubulete (preferabil cubuletele sa fie de aceleasi dimensiuni ca cele de pepene)
1 mana de nuci coapte (reteta cerea seminte de pin (pine nuts), eu am folosit nuci obisnuite)

Se incinge cuptorul la 180 grade Celsius (350 Fahrenheit). Pe o tava tapetata cu hartie se intind feliile de prosciutto si se baga la cuptor 12-15 minute pana cand devin crocante. Se scot, se scurge eventuala untura si se taie sau se farama cu mana in bucati marunte.

Pentru a coace nucile, se pun aprox 10 minute in cuptorul incins. Atentie, se ard foarte repede. Tot spun asta de fiecare data, pentru ca mi s-a intamplat de atatea ori :)

Sparanghelului i se rup cozile: se ia o tulpina, cu o mana la baza, si una la mijloc, se indoaie usor si se va rupe singur de acolo unde incepe sa fie fraged. Eu fac la fel cu toate tulpinile, dar se pot alinia toate dupa prima rupta si se pot taia cu cutitul. Se presara cu sare, piper, si 2 linguri ulei de masline si se coc pe plita sau pe gratar, intorcandu-se cateva minute pe fiecare parte, pana cand capata semne de la gratar.





Intr-un castron se combina 2 linguri de ulei de masline cu 2 linguri de zeama de lamaie, se bat cu telul si se pune sare si piper dupa gust.

Se aseaza sparanghelul pe un platou, se pun deasupra pepenele si mozzarella, si se presara dressingul. Deasupra se pun nucile taiate bucatele mai mici si prosciutto.




Pofta buna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails