February 20, 2011

Hummus cu ardei copti/ Roasted peppers hummus



Saptamana trecuta a confirmat (daca mai era nevoie) ca mancarea facuta acasa este mult mai buna decat cea cumparata, si poate mai buna si decat cea de la restaurant. Am refacut supa de pui tortilla, cu arome de boia afumata si chimen, putin iute si foooarte buna. Si am mai facut pentru prima data hummus cu ardei copti.


Am incercat hummus cumparat de vreo 2 ori si nu am fost foarte incantata de gust, dar cel facut acasa a fost extraordinar pentru toti cei care l-au incercat. Am folosit naut uscat, dar se poate folosi foarte bine si cel conservat. Mie imi place usturoiat, dar puteti reduce din usturoi dupa preferinta.


Un foarte bun aperitiv, gustare sau chiar pentru micul dejun (pregatiti-va o frunza de patrunjel daca va temeti ca veti mirosi :))


Ingrediente:


aprox 200 gr naut uscat
2 ardei copti rosii (din borcan, dar puteti folosi si proaspeti) taiati bucati mari
4 catei de usturoi feliati
1/2 cana ulei de masline extra virgin
zeama de la o lamaie
sare si piper dupa gust
1/2 lingurita chimen macinat
2-3 linguri tahini


Tahini este o pasta din seminte de susan zdrobite. Se gaseste la magazinele etnice, sau o puteti face acasa, dupa cum am aflat de aici. Daca nu gasiti si nu aveti posibilitatea sa o preparati singuri, o puteti omite.


Se pun boabele de naut intr-o craticioara cu apa sa le acopere vreo 3 cm, 1/2 lingurita sare si o foaie de dafin. Se lasa sa fiarba aproximativ 2 ore, adaugandu-se apa cand este nevoie (pot fi inmuiate cateva ore inainte).


Cand nautul este fiert, se scurge si se lasa sa se raceasca putin. Se scoate foaia de dafin.
Se pune in robotul de bucatarie nautul, ardeii, usturoiul, zeama de lamaie, chimenul, tahini si putina sare si piper. Se mixeaza adaugandu-se uleiul pana cand totul este transformat intr-o pasta. Se potriveste cu sare si piper.


Se serveste rece, cu branza feta, cu pita, castraveti, morcovi sau broccoli.


Pofta buna!


7 comments:

Lilly said...

O minunatie, foarte invitant!

Mihaela said...

multumesc Lilly, te invit la o felie :)

Alina---Explora Cuisine said...

Sotului meu ii place tare mult hummus-ul cu roasted garlic (de cumparat), poate ma incumet s aii fac si eu, daca tot ai pus reteta, care btw, arata superb!

Mihaela said...

Explora, sunt convinsa ca facut acasa, cu usturoi copt de tine va iesi si mai bun decat cel din magazin, si nu e deloc greu de facut. Bafta :)

Ellie said...

Mihaela, Looks delicious!... si eu agreez ca mancarea acasa este mult mai buna:).
Funny,si eu am facut niste tortilla soup zilele trecute...santem pe acelas gand:) O zi buna.

Mihaela said...

Ellie, great minds think alike :)) hi hi Thank you for stopping by!

megi said...

The hummus looks so smooth Mihaela, roasted red peppers are such a great addition to hummus, great presentation too.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails