February 10, 2011

Clafoutis cu visine/ Sour cherry clafoutis



Clafoutis este un desert frantuzesc, un fel de clatita coapta cu cirese sau visine. Se poate face si cu alte fructe: prune, mere, pere, afine, iar in acest caz se numeste flaugnarde (nu-i asa ca adorati denumirile astea greu de pronuntat? :))

Pentru ca nu am avut cirese sau visine proaspete si nici congelate, eu am folosit visine din compot, dar daca aveti proaspete, puteti folosi. Aveti grija sa scoateti samburii, desi varianta originala avea fructele cu samburi cu tot, dar acum, dupa preferinta fiecaruia.

Reteta este clasica, dar eu am folosit varianta din cartea de deserturi de la Williams-Sonoma.
Prajitura se poate coace intr-o tava rotunda nu foarte adanca sau o tava rotunda de placinta (cu diametrul de aprox 25 cm).

Ingrediente:

1 1/2 - 2 cani visine din compot scurse bine
2 linguri de brandy sau cognac (optional)
1/4 cana (34 gr) faina
1/2 cana (100 gr) zahar, plus 1 lingura pentru tava
un praf de sare
3 oua la temperatura camerei
1 cana (250 ml) frisca lichida neindulcita
unt pentru uns tava

Se toarna brandy-ul peste visine si se lasa 10-15 minute, dupa care se scurge bine.
Se incinge cuptorul la 190 grade Celsius (375 Fahrenheit). Se unge tava cu unt si se tapeteaza cu zahar, scuturandu-se excesul. Daca aveti o tava nu foarte inalta, puneti-o pe o alta tava mai mare ca sa va fie mai usor de bagat si scos din cuptor.

Se amesteca intr-un bol faina, zaharul si sarea. Se adauga ouale si se bat pana cand se topeste zaharul. Se adauga frisca lichida si se incorporeaza mestecand continuu. Se amesteca visinele in aluat si se toarna in tava pregatita.

Se coace in cuptorul incins 30-35 minute pana cand este rumenita. Se serveste calda sau rece, este delicioasa!

Pofta buna!


4 comments:

megi said...

Mihaela this looks delicious, it reminds me of the sour cherry clafoutis my grandma used to make.

Mihaela said...

Thank you, Megi :) My grandma didn't made clafoutis, but maybe someday I'll be a grandma that makes yummy clafoutis :) It's so easy!

Adina said...

eu fac destul varianta cu mere,pun pe lista de incercat asta cu visine!

Mihaela said...

Mitinita, multumesc pentru vizita, eu am mai facut odata cu pere, este bun cu orice fructe :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails