February 25, 2011

Salsa cu ardei poblano/ Roasted poblano salsa



Ardeii poblano sunt ardei mexicani, putin iuti si au un gust deosebit atunci cand sunt copti. Salsa cu poblano o fac de obicei vara, iar reteta este inspirata de o salsa pe care am vazut-o la mexicanii de la restaurant. Ei au folosit ardei jalapenos cu vene si seminte, care sunt mult mai iuti, in special vinele si semintele. Cum mie imi place iute, dar nu asa de iute sa imi ard papilele gustative, am incercat sa fac salsa cu ardei poblano, pe care i-am curatat de seminte, ramanand numai foarte putin iuti.

Mi-am amintit de aceasta salsa atunci cand am vazut pe blogul lui Ellie o supa cu acest fel de ardei, si m-am gandit sa o postez. Acum mi s-a facut dor de vara, gratar...



Ingrediente:

2 ardei poblano
2-3 rosii potrivite
1 ceapa mare
2-3 linguri ulei de masline
sare si piper dupa gust

Ardeii poblano se coc pe gratar pana cand sunt rumeniti pe toate partile si se curata de coaja si seminte.
Rosiile si ceapa se taie bucati mari, si se presara cu sare, piper si ulei de masline. Se face o tavita din folie de aluminiu, se pune ceapa si rosiile in tavita si tavita pe gratar. Se coc pe foc mare pana cand ceapa este rumenita si rosiile patrunse.




Se pun ardeii, rosiile, ceapa si toata zeama lasata in robotul de bucatarie si se mixeaza pana cand ajunge la consistenta dorita. Se potriveste cu sare si piper.

Se poate servi cu chipsuri de tortilla, pui fajita, eu am pus-o pe tacos cu peste (despre tacos cu peste aici):



Am amestecat-o cu paste si am pus branza Monterey Jack deasupra:



Este asa de buna incat poti sa o mananci simpla cu lingura!

5 comments:

Mihaela said...

Mihaeluco, se vede ca si tu ai timp de stat prin bucatarie(nu ca mine...)si ce bunatati ies din mainile tale...! Bravo!

Mihaela said...

Multumesc Mihaela, nu am asa mult timp sa stau in bucatarie pe cat as vrea, dar cand am timp il folosesc la maxim :)

Ellie said...

Mihaela, Multumesc mult ca ai postat reteta de salsa...am so incerc imediat! Arata nemaipomenit de buna:)!! Chiar cred ca o sa o fac astazi:)

Ce bunatati ai mai postat...ciorba de rata cu varza arata incredibil de buna! Asi manca si eu doua castroane...pline:)!

O zi buna...

Ellie said...

Ok, I had to come by and tell you that I tried the salsa and loved it! Thank you for sharing the recipe...so very sweet of you.

I did end up making a slight variation in that I added 1 garlic clove, a bit of cilantro and some lime juice. And because I really wanted to make the salsa today, I decided to use some diced, roasted poblano(from my freezer:).

Overall, a really wonderful salsa!!...I'll definitely make it again.

Thank you for going the extra mile to post the recipe...so very kind of you, Mihaela!

Mihaela said...

Ellie, you're very welcome, I'm so glad you liked the salsa. You were so nice to come back and let me know how it turned out :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails