February 10, 2011

Vulcani cu lava de ciocolata/ Chocolate lava cake



Ca sa ramanem in domeniul ciocolatei, ingredientul Dulcei Romanii din luna februarie, am facut si un desert, Vulcani cu lava de ciocolata, sau daca preferati denumirea franceza: Moelleux au chocolat.

Am incercat si reteta lui Alton Brown, dar am ramas la reteta Laurei Calder, la care i-am adaugat putin ness, ca sa accentueze gustul ciocolatei.

Desi pare un desert foarte complicat, este de fapt destul de simplu, si trebuie numai sa fiti atenti la cat timp tineti prajitura in cuptor. Eu am folosit forme mari si mi-au iesit 4 prajiturele, dar se pot folosi si forme de muffins, in care vor iesi 6-8 prajiturele.

Pentru o cina romantica, sau un desfat pentru o dupa amiaza lenesa de duminica, incercati Vulcanii cu lava de ciocolata.

Ingrediente:

2/3 cana (150 gr) unt, plus unt pentru uns formele
4 oz (100 gr) ciocolata amaruie
4 oua
2/3 cana (150 gr) zahar
1/2 cana (75 gr) faina
1 lingurita ness

Optional, se taie pentru fiecare forma pe care o folositi un disc din hartie de copt si se pune pe fundul formei.

Se unge fiecare forma bine cu unt. Se poate tapeta cu cacao sau zahar tos.

Se topeste ciocolata si untul la bain marie (intr-un bol pus deasupra unei cratite in care fierbe apa).



Cand amestecul este lichid, se da deoparte si se adauga nessul. Se lasa cateva minute sa se raceasca.

Intr-un alt bol se bat ouale cu zaharul pana cand zaharul este topit. Se incorporeaza faina, apoi incet amestecul de ciocolata.



Se toarna in forme si se lasa in frigider cel putin o jumatate de ora (chiar si cateva ore).





Se incinge bine cuptorul la 200 grade Celsius (400 Fahrenheit). Se baga prajitura la cuptor pentru 12-14 minute cand partea de sus este coapta si crapa putin (daca folositi forme de muffins lasati 11-12 minute, la formele mari pe care le-am folosit eu le-am lasat 15-16 minute).



Se scot si se lasa cateva minute, apoi se scot din forme (se poate folosi un cutit pentru a desparti marginile). Se servesc calde, cu inghetata sau sos caramel.

Pofta buna!

9 comments:

Delicioasa said...

Ador ciocolata. Arata super delicios vulcanul tau de ciocolata. Yum :)

violette said...

Un adevarat rasfat pt. papilele gustative:)

Geanina said...

Arata super bine, nu stiu daca am inteles bine reteta, dar maine fac si eu acesti vulcani. Deja ploua in gura cu lava de ciocolata....

Elena Toma said...

Of, ce vulcan ciocolatos! Si ce forme frumoaaase rau... deci trebuie sa incerc sa fac si eu asa ceva, aducandu-mi si eu contributia pe ici pe colo.

Mihaela said...

Multumesc fetelor, sunt chiar usor de facut si "finger licking good" (adica iti lingi degetele, sau farfuria:))

Miha said...

Uhhhh...vulcanul asta m-a lovit drept in inima...:))

Pupici!

Oana said...

yum :)

Anonymous said...

A friend referred me to this site. Thank you for the resources.
my web site :: fishing charters around melbourne

Viki said...

Excelenta reteta si foarte, foarte usor de facut! Mi-au iesit deliciosi vulcanii de ciocolata! Multumesc din suflet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails