April 07, 2011

Macaroane cu branza/ Macaroni and cheese - Romanian style



Macaroanele cu branza erau de multe ori o cina rapida si simpla la noi acasa. De multe ori le faceam eu, si fara cantitati masurate, ieseau asa bune intotdeauna. Putin dulci, putin sarate, si foarte delicioase. Cand am venit in America si am gustat vestitele "mac&cheese" am fost asa dezamagita... cu branza cheddar, si deloc asemanatoare la gust cu ceea ce stiam eu.

Am incercat sa fac mai demult din nou macaroane romanesti, cu branza feta, dar mi s-au uscat prea mult, si pentru o perioada am uitat de ele. Cand am gasit pe blogul Amaliei macaroanele romanesti, a trebuit sa le incerc din nou. De aceasta data, pentru a imita branza dulce din Romania, am amestecat ricotta (urda) si branza feta. Au iesit super, cu exceptia faptului ca s-au uscat din nou putin deasupta. Si am sunat-o pe mama (mama to the rescue! :)) si mi-a spus secretul: in amestecul de branza trebuie pus putin lapte sau din apa in care au fiert macaroanele, astfel incat macaroanele sa fie acoperite aproape complet in lichid. Si cu acestea fiind zise, sa trecem la reteta:

Ingrediente:

500 gr macaroane
3 oua
1 cana de zahar (200 gr)
200 gr ricotta (urda)
250 gr feta sfaramata (1 1/2 cana)
coaja de la o jumatate lamaie
1/2 lingurita vanilie
2 linguri smantana

1 ou batut

Se incinge cuptorul la 180 grade Celsius (350 Fahrenheit). Se unge cu unt o tava sau o cratita, si optional se poate tapeta cu zahar.

Se pune o oala mare cu apa la fiert. Cand apa clocoteste, se adauga o lingura de sare si se pun macaroanele. Se fierb cu 2 minute mai putin decat timpul specificat pe pachet. Se scurg si se rezerva o cana de apa.

Se amesteca bine cele 3 oua cu zaharul, apoi cu ricotta si feta, smantana, vanilia si coaja de lamaie. Se amesteca cu macaroanele si se toarna in tava pregatita. Daca lichidul este prea scazut, se mai adauga apa din care au fiert macaroanele, astfel incat macaroanele sa fie acoperite de lichid. Se toarna deasupra oul batut si se baga in cuptorul incins aprox 45 minute pana cand macaroanele sunt rumenite.

Se pot servi calde sau reci, sunt foarte gustoase oricum!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails