April 24, 2011

Paste orzo cu legume la cuptor/ Orzo with roasted vegetables



Cand am vazut saptamanile trecute aceasta reteta la Ina Garten "Barefoot Contessa", am stiut imediat ce o sa fac pentru garnitura la mielul de Paste. Imi plac foarte mult legumele la cuptor, vinete, ardei, ceapa, sunt un deliciu. Le-am mai folosit in Couscous cu vinete si ardei copti si in Ratatouille si am stiut ca o sa fie un succes. Dressingul cu lamaie este binevenit sa complimenteze dulceata cepei coapte si a vinetelor.

Pastele orzo sunt niste paste micute, iar nefierte seamana cu boabele de orez. Se pot inlocui cu orice paste micute, si chiar putin mai mari. Cred ca ar fi interesanta combinatia de legume coapte cu couscous sau cu bulgur.

Pastele cu legume sunt o garnitura perfecta pentru petreceri la iarba verde sau picnicuri, sunt delicioase atat calde cat si reci. Nu va sfatuiesc sa va apucati de ele in mijlocul verii, pentru ca va fi extrem de cald in casa cu cuptorul atat de fierbinte pentru o perioada asa de lunga :)

Reteta Inei mentiona si seminte de pin adaugate pastelor, care sunt convinsa ca sunt super bune , dar am avut o experienta putin neplacuta cu semintele de pin saptamanile trecute: am avut un gust amar in partea din spate a gurii, care a disparut in 1-2 zile. Saptamana care a urmat a revenit gustul amar, mult mai pronuntat, chiar deranjant, care se accentua cand mancam ceva dulce. Neavand alte simptome, am crezut ca este de la sfecla rosie, cu care m-am jucat pentru cupcakes, dar cautand pe internet am aflat ca mai multe persoane au avut acest gust amar si toate mancasera seminte de pin, dintr-o specie crescuta in China, care sunt mai scurte si mai bombate. Nu se stie cauza, dar este foarte ciudat si mai astept cateva saptamani bune pana cand sa le incerc din nou :)

Ingrediente:


1 cana de paste
1 vanata medie taiata bucati mari (inclusiv coaja)
1 ceapa rosie mare taiata bucati mari
1 ardei gras rosu taiat bucati mari
1 ardei gras galben taiat bucati mari
2 catei de usturoi feliati
1/3 cup (80 ml) ulei de masline
1 lingurita sare
piper dupa gust

Se incinge cuptorul la mare 220 grade Celsius (425 Fahrenheit).

Se amesteca bine legumele cu uleiul, sarea si piperul. Se pun intr-un singur strat intr-o tava intinsa (tapetata cu foile de aluminiu pentru a se curata mai usor). Se baga in cuptorul incins pentru 40 minute.

Cat timp legumele sunt la cuptor, se pune o oala cu apa la fiert (aprox 1,5 - 2 litri). Cand apa incepe sa clocoteasca, se adauga pastele si se fierb 7-8 minute, pana cand sunt patrunse, dar sa isi pastreze forma.

Se scurg si se amesteca cu legumele coapte si tot continutul tavii. Se toarna deasupra dressingul si se lasa cateva minute sa se intrepatrunda aromele.

Pentru dressing:

1/3 cup (80 ml) ulei de masline
1/3 cup (80 ml) zeama de lamaie
1 lingurita de sare
piper dupa gust
1/2 lingurita chimen macinat

Se amesteca toate ingredientele pentru dressing bine cu telul.

Ca garnitura, se poate adauga branza feta taiata cubulete (aprox 100 gr), ceapa verde, busuioc sau menta tocate, seminte de pin coapte (1/4 cana).

Pofta buna!

6 comments:

Ellie said...

Mihaela, Ase de bine arata mancarea ta! Imi place mult roasted vegetables....si cu orzo cred ca merge nemaipomenit de bine.
The lamb looks incredibly delicious, as well. Love the seasonings you used.

megi said...

Mihaela, this looks like the perfect spring/summer salad to go along with grilled meats. I love Ina Garten's recipes! Beautiful presentation.

pansy said...

reteta e pe gustul meu !am s-o incerc.imi plac mult vinetele si in combinatia asta trebuie sa fi iesit grozav.

Ana Maria Ciolacu said...

Ahhh,cat de bine arataaa... Le incerc cat de curand! Pupici ! :*:*

Mihaela said...

Ellie, multumesc pentru vizita, legumele cu orzo au fost o combinatie foarte buna :)

Megi, thank you, it is a great side dish, and good for take alongs :)

Pansy, sper sa iti placa, si mie imi plac vinetele si aici, pe langa ardei copti si branza au un gust grozav!


Ana Maria, multumesc :)

Mihaela said...

Ohooo tizo, pai tu gatesti greceste ;) Adica delicios, gustos, yummy. Si eu fac orzo in "n" combinatii, iar salata de vinete pe gratar cu pine nuts si feta, e preferata mea. Iubesc balsamicul cream si cu salata asta merge de minune. Pune si niste ciuperci linga daca vrei o salata mai bogata si cand sunt in "pana" de pine nuts folosesc nuci sau migdale, am incercat chiar si cu alune (bineinteles prajite).
Felicitari pentru idei delicioase.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails