June 08, 2011

Cod cu praz si bacon/ Cod with leeks and bacon


Prazul: o leguma asa de comuna si neexploatata la capacitatea ei maxima. Aroma slaba de ceapa poate fi combinata foarte bine cu peste. Iar combinatia de praz cu bacon (costita afumata) este o nebunie. Codul nu are gust pronuntat de peste, si este potrivit pentru aceasta mancare. Un alt peste care ma gandesc ca ar fi bun este Tilapia, avand o aroma de peste mai slaba, dar Tilapia nu se tine foarte bine ca bucata la fel cum se tine Codul.
Cand am vazut aceasta reteta a lui Jamie Oliver pe blogul Poppy Planet, am stiut imediat ca trebuie sa o fac. Am asteptat numai sa cumpar Cod :) Probabil ca nu trebuie sa va mai spun ca mancarurile lui Jamie sunt intotdeauna un succes!
Am folosit cimbrisor si rozmarin proaspat, pe care le-am mixat in robot, care insa nu le-a tocat foarte bine. In reteta originala (spune Poppy) ierburile sunt pisate bine in mojar cu putina sare, asa ca puteti incerca varianta asta. Iar in lipsa de ierburi proaspete, cele uscate sunt la fel de bune.
Cum baconul nu s-a rumenit foarte repede, am tinut totul in cuptor vreo 20-25 de minute. Am folosit oala groasa de pamant, iar pestele nu a fost copt prea mult. Probabil data viitoare (pentru ca sigur o sa fie o data viitoare) o sa rumenesc baconul in cuptor 5-7 minute inainte sa asamblez mancarea.

Ingrediente:

3-4 fileuri de cod (groase de aprox 2 cm)
3 fire de praz taiate diagonal in bucati de 3 cm
6-8 felii de bacon (am pus 2 felii pentru fiecare bucata de peste)
3 crengute de rozmarin proaspat
6 fire de cimbrisor (thyme) proaspat
1 lingurita de sare (eu am folosit Kosher, sau sare de mare)
1 lamaie, jumatate zeama, jumatate feliata
piper dupa gust
3 linguri ulei de masline

Se incinge cuptorul la 230 de grade Celsius (450 Fahrenheit).

Se pune la fiert o oala mare cu apa. Cand apa fierbe, se adauga o lingura de sare si adaugati bucatile de praz. Se lasa in apa 3-4 minute, apoi se scot si se lasa sa se raceasca putin.

Se piseaza bine ierburile, apoi se amesteca cu lingurita de sare, zeama de la 1/2 de lamaie, uleiul si piper dupa gust. Se aseaza in tava bucatile de peste, bucatile de praz si se toarna amestecul de ierburi peste toata tava. Se pun deasupra felii de lamaie si feliile de bacon rulate. Se baga in cuptorul incins 15-20 minute pana cand baconul este rumenit.

Se poate servi simplu, sau cu garnitura de orez sau cartofi. Pofta buna!


4 comments:

Alina---Explora Cuisine said...

Nu sunt fan peste dar mancarica aceasta arata tare bine si banuiesc ca e destul de versatila in ceea ce priveste tipul de peste folosit! XoXo. P.S.: Am facut prima tura esuata de macarons :))) urmeaza maine a doua :)

Mihaela said...

Alina, cred ca nu esti fan peste pentru ca nu l-ai descoperit pe cel care iti place :) Mananc des tilapia, in special cu broccoli sau cu asparagus.
Mult succes la macarons, sper sa iti iasa maine, as manca si eu unu, si din ala esuat :))

Ellie said...

Mihaela, Your dish of cod and leeks looks absolutely amazing! I just LOVE using leeks...the recipe sounds delicious!! I would love to give it a try as I have some cod fillets in my freezer. Those bacons swirls look like candy:)...so very pretty!

Seeing Alina's comment above, even I wouldn't mind having one of her macarons:).

Mihaela said...

Thank you, Ellie, I love leeks too, and they were delicious in this dish :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails