June 08, 2011

Inghetata de mascarpone si Nutella cu praline de alune/ Mascarpone and Nutella Ice Cream with Hazelnut Praline


O alta reteta de inghetata, de data asta (poate v-ati dat seama dupa nume), mult mai cremoasa si mai consistenta. Voiam sa folosesc o cutie desfacuta de mascarpone si mi-am adus aminte de aceasta reteta de inghetata, pe care o aveam salvata de ceva vreme, de pe blogul Almost Bourdain. Mascarpone ii da consistenta, iar Nutella o deosebita aroma de ciocolata si alune de padure. Pralinele de alune de padure sunt chiar "the perfect touch" sau "cireasa de pe tort". Cu putin caramel si alune prajite, atat cat sa te faca sa mai vrei putin, chiar inainte sa fie gata inghetata.
Pentru ca multi poate nu au masina de inghetata, aceasta reteta poate fi facuta si fara masina: se pune in recipiente acoperite in congelator si se mesteca bine la fiecare ora pana la 3 ore.

O combinatie asemanatoare cu ciocolata, mascarpone, caramel si alune de padure am folosit in Tortul cu caramel si alune de padure, super delicios!

Ingrediente:

175 ml (3/4 cup) lapte integral
350 ml (1 1/2 cups) frisca lichida neindulcita
125 gr (1/3 cup) mascarpone
150 gr (3/4 cup) zahar
1 ou
125 gr (1/2 cup) Nutella

praline de alune de padure pentru servit

Se pune laptele intr-o craticioara pe foc. Cat timp se incalzeste laptele, se bate oul, zaharul si mascarpone. Batand in continuu, se adauga usor laptele fierbinte, pana cand este tot incorporat. Se toarna toata compozitia intr-o cratita curata si se pune pe foc mic, mestecand in continuu, pana cand incepe sa se ingroase (fara sa fiarba).
Se da deoparte si se lasa sa se raceasca, se poate pune cratita intr-un vas cu apa cu gheata.

Cand compozitia este rece, se amesteca bine cu frisca usor batuta (cat incepe sa se ingroase, fara sa fie spuma), apoi se incorporeaza cu telul si Nutella. Se pune in masina de inghetata dupa instructiunile masinii, 20-25 minute. Se pune in containere si se pastreaza in congelator. Se serveste dupa aprox 2 ore, cu praline de alune de padure.



Praline de alune de padure (poate fi facuta inainte):

1/2 cana alune de padure
1/2 cana zahar

Se incinge cuptorul la 180 grade Celsius (350 Fahrenheit). Se pun alunele intr-o tava intr-un singur strat si se coc 10-12 minute, pana cand sunt usor rumenite. Se lasa sa se raceasca putin, apoi se freaca intr-un servet pentru a indeparta pielea uscata.
Pregatiti o tava cu o bucata de hartie de copt.
Se pune zaharul intr-o craticioara pe foc mediu si se lasa sa se caramelizeze pana cand capata o culoare brun-aurie. Se poate mesteca cu o lingura de lemn, daca se formeaza cruste de zahar netopit pe lingura, se desprind usor cu un cutit si se lasa sa se topeasca in caramel. Aveti grija, se poate arde foarte usor.
Cand s-a format caramelul, se adauga alunele, se mesteca sa fie acoperite bine, apoi se toarna totul pe hartia pregatita, intanzandu-se intr-un strat subtire. Se lasa sa se raceasca si sa se intareasca.
Se macina in robotul de bucatarie, sau se sparg cu un ciocan de bucatarie.

Pofta buna!

23 comments:

Alina---Explora Cuisine said...

Mihaela, vrei sa ma omori? am vrut sa zic :) dar de fapt, vrei sa ma ingrasi???? :))) arata minunat inghetata, mai ales ca aici sunt 40 grade astazi, da, pai ce sa fac, ma sacrific :)))

Mihaela said...

Alina, am mai fost acuzata ca ingras lumea :)) inclusiv pe mine! de aceea acum trec la exercitii, cu caldura asta poate mai slabesc :) La noi au fost numai 33 de grade azi... :)

Ellie said...

Mihaela,Inghetatele tale arata minunate!...imi plac amandoua variante. Si cea cu cafea...le-ai prezentat pe amandoua asa de frumos...ca asi vrea si eu "a couple of scoops ...of each" :)!
Have a lovely week...

By the way, I meant to tell you that after seeing you post the macaron...you inspired me to make my own...so, Thank You!

Mihaela said...

Ellie, esti asa draguta, ma bucur ca te-am inspirat sa faci macarons :) Te-as servi cu cea mai mare placere, din ambele inghetate!

Andreea said...

Aplauze cu fluieraturi! Ce textura superba se vede in poza cu scoop-ul!! Ia sa caut si eu masina de inghetata.

Dulcegarii culinare said...

Offf Miha, ma sacrific si eu pentru patrie !!! nu-ti mai zic ca-mi place cum arata ca stii deja !! demential .. Pupici si o zi faina rau

Adela Zilahi said...

As savura cu cea mai mare placere aceasta delicioasa inghetata! O zi minunata!

sara & Miki said...

Imi plac mult imghetatele si pe vremea asta, pica bine. Pup!

coco said...

CRED CA E MMMM...

Craita said...

arata superb si cochet:)

Zazuza said...

hai, ca de data asta am lesinat de la titlu :))! ce buuuun!

Carmen said...

superba reteta, pare sa aiba o textura foarte fina. Sper s-o fac fara masina de inghetata... ca de asta chiar nu mai am loc in bucatarie :)

Lilly said...

Mihaela la noi ploua de doua saptamani, mi-e dor de soare, de inghetata racoritoare si tu-mi faci in ciuda.

Cristina said...

Minunata aceasta inghetata! Imi vine sa ma servesc din poza...

FLORY said...

Minunat arata inghetata ta,super cremoasa si cat de buna o fi pot doar sa-mi inchipui!Te pup!!!

Mihaela said...

Multumesc mult pentru toate mesajele! xoxo

Lavinia said...

Waw! Cred ca e o nebunie inghetata asta! Abia astept sa o incerc.

Ana said...

ce deliciu!!! :) Am zis eu ca trebuie ca ai retete bune de inghe' :)

Mihaela said...

Multumesc, Lavinia, sa imi spui cum iti place :)

Ana, ma bucur ca ai gasit retete bune la mine, vin si altele in curand :)

Mimmi said...

Imi place cum suna .... cred ca a fost delicioasa !

Mihaela said...

ooo, asta tre' sa fie taaare buna !!

Albertino Ghita said...

Buna ziua, spuneti-mi va rog, este nevoie de un ou intreg sau doar de galbenus. Multumesc

Mihaela said...

Albertino, este un ou intreg. Spor la treaba!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails