June 08, 2011

Inghetata Vietnameza de Cafea/ Vietnamese Coffee Ice Cream


Imi amintesc cu drag verile copilariei, parfumul primelor piersici pe jumatate coapte,  lubenitele rosii si dulci si caisele coapte si zemoase.  Nu aveam strand, dar mergeam "la canal", un canal de irigatii pe langa livezile cu fructe. Printre ierburile in care se jucau o multime de libelule colorate cu aripile sclipind in soare, apa venea lin, ca apoi sa se izbeasca cu zgomot de cascada de ciment. O vecina mai durdulie facea baie imbracata intr-o rochie care se deschidea in jurul ei cand se lasa plutind pe apa, performanta care nu mi-a reusit niciodata. Inghetata mancam numai cand mergeam la Craiova, inghetata verde de fistic, in cornete care semanau cu niste barcute. Atunci am facut prima mea inghetata, sa fi avut vreo 11 sau 12 ani, dupa o carte de bucate, singura de altfel pe care o aveam. Cand am scos-o din congelator, era inghetata intradevar, dar bocna :)

Nu stiu cum m-am simtit atunci, dar acum ma simt norocoasa pentru copilaria pe care am avut-o si binecuvantata pentru ce am acum: (printre multe altele) masina de inghetata, cartea de inghetate "The Perfect Scoop" a lui David Lebovitz si posibilitatea de a face o multime de feluri de inghetata si de a o imparti, cu colegii si prietenii, si virtul, cu voi, cei care ma vizitati.

Imi place cartea lui David Lebovitz, si ma bucur ca "m-am lasat" convinsa sa o cumpar, dupa ce am vazut doua retete din ea la Lavinia. Pe langa multitudinea de retete de inghetata, sorbet si gelato, David Lebovitz da si foarte multe sfaturi despre ingrediente, echipament si procedeele folosite.
Prima reteta la care m-am oprit a fost si una foarte simpla, la care m-au atras ingredientele: cafeaua (una din favoritele mele) si laptele condensat. La fel ca Inghetata cu Dulce de Leche, nu are oua si nu este foarte cremoasa, dar este delicioasa si racoroasa, perfecta pentru a incheia o masa de vara.

Ingrediente:

600 gr (1 1/2 cups) lapte condensat dulce
375 ml (1 1/2 cups) cafea foarte tare
60 ml lapte integral
60 ml frisca lichida neindulcita

Se amesteca bine cu telul toate ingredientele. Se raceste in frigider cel putin o jumatate de ora. Se pune in masina de inghetata dupa instructiunile masinii (20-30 min). Se pune in recipiente si se tine in congelator 2-3 ore inainte de servire. Cand inghetata este foarte tare (a doua zi de ex) tineti-o 5-10 minute la temperatura camerei inainte de servire.

Pofta buna!

14 comments:

Unknown said...

Hop si eu...Oriunde e ceva c cafea.Pfff, ce pofta imi faci!Arata super. Paca ca e cu lapte condensat, ingredientul asta ma cam incurca.

Lilly said...

Eu ador laptele condensat.Cred ca este ingredientul miraculos.Se pot face multe cu el.Inghetata asta cu cafea este o dovada graitoare!

Miha said...

Ma'c sa-mi fac inghetata! :)))

Unknown said...

mmm... trebuie safie un deliciu :P

Cristina said...

inghetata si cafea, 2 lucruri care imi plac mult, asa ca inghetata trebuie sa fie tare buna!

pansy said...

vroiam sa te intreb de unde ai cumparat masina de inghetata si cu cat.apoi mi-am aminit ca nu traiesti pe meleagurile mioritice.sper sa ma incumet sa fac inghetata fara masina.de regula nu-mi placeau acele de gheata din inghetata de casa.am sa citesc cu atentie si poate am sa execut.

Mihaela said...

Laura, imi pare rau ca nu se gaseste lapte condensat in Ro. Dar daca iti place inghetata cu cafea, poti incerca un affogato, cafea tare (espresso) turnata peste inghetata de vanilie :)

Lilly, si eu l-am descoperit de curand si sunt foarte incantata de laptele condensat.

Miha, pofta buna! :)

Isabela, este un deliciu, nu foarte dulce, exact combinatia dintre cafea si desert care incheie masa :)

Cristina, este foarte buna, sper sa o incerci!

Pansy, masina mea de inghetata este atasament la mixerul Kitchen Aid. Se gasesc mai ieftin masini de inghetata de sine statatoare :) cum s-ar zice, aici sunt in jur de $40, $50 si mai mult, in functie de marca. Cred ca se gasesc si in Romania, dar am vazut ce preturi exorbitante sunt la Kitchen Aid, cred ca de 2 sau 3 ori mai mult decat sunt aici. Sau poate ai vreo cunostinta care poate sa iti faca un cadou :) Daca incerci fara masina, eu as zice sa o scoti si sa o mesteci bine din jumatate in jumatate de ora, pentru a nu se forma ace de gheata. Cu cat inghetata este mai grasa, cu oua si frisca lichida, cu atat se va ingheta mai bine si nu va face ace de gheata. Sper ca ti-am putut fi de folos!

Dulcegarii culinare said...

Miha deci eu nu prea intelegeam ce-i cu postarile.. am crezut ca erau din alta luna... dar ai avut treaba nu gluma.... Mercic pentru inghetata !! m-am delectat indelung la fiecare lingurita savurata !! Cat despre lapte condensat se gaseste in carrefoure.. langa sandurile de lapte, este 10 ron cutia.. si cu siguranta o gaseste toata lumea acolo, mi-am luat eu 2 cutii saptamana trecuta ! asa.. sa mai zic... cartofii aia arata de nu se poate..daca i-ar vedea Edi ar baga mana in calculator sa ia un cips :))) asa ca o sa-l feresc de imaginea asta !!! :)) Cat despre codul cu praz si bacon...o nebunie indragita. bun rau ! deci gata am salivat, am mancat, m-am saturat... mai plec si pe la casuta mea !!! pupici o mie..

Zazuza said...

da-mi inghetata si sunt fanul tau declarat, cu surle si trambite :))!

Mihaela said...

Antonina, multumesc pentru mesaj :) Nu am timp sa postez in fiecare zi, in special cand ma duc la servici si vin franta, iar cand am timp postez cate 2-3 retete. Ma bucur ca ti-a placut, pe mai astept, mai pregatesc ceva bun!

Zazuza, te servesc cu placere! :)

Dulcegarii culinare said...

Te inteleg la faza cu franta.. ! :) am niste retete pregatite mai demult, in care am si uitat ce am pus;)) si nici postiturile cu ingredientele nu le mai gasesc.. :)) Am mai papat o gurita de inghetata de la tine... taare buna e !! pupici

Monica said...

Acestea cred ca sunt cele mai bune metode anti-canicula si totodata doua din motivele pentru care iubesc vara: 1. sa mananc inghetata si 2. sa intru in apa imbracata :)))

Dulcegarii culinare said...

Mihaela vreau musai sa-mi cumpar azi masina de inghetata.. .si sigur prestez reteta asta !!! acu.. sper sa gasesc masina ;) am primit un pont unde si cat .. Pupici .. de abia astept sa o fac !

pansy said...

multumesc Mihaela,sigur am s-o incerc!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails