June 13, 2011

Salata cu vinete pe gratar si branza feta/ Grilled eggplant salad with feta


Am mai spus si alta data cat de mult imi plac vinetele, in special cele coapte. Mi-a placut mult ideea de vinete coapte si branza atunci cand am vazut aceasta salata la Giada de Laurentiis. Ea a folosit branza de capra, care este cremoasa, dar cum eu nu pot sa trec peste gustul de capra, imediat m-am gandit la branza feta, care poate fi si cremoasa, si mai uscata. Feta sarata se potriveste de minune cu vinetele coapte, semintele de pin ii dau salatei si mai multa consistenta, iar daca puteti sa va imaginati ce gust are, atunci o sa aveti o surpriza placuta de la menta si busuioc, taiat feliute si presarate deasupra, care ii schimba gustul intr-o prospetime delicioasa. O salata perfecta pentru vara, cu vinete pe gratar, dar poate fi la fel de bine facuta cu vinete pe o tigaie sau in cuptor (15-20 minute la 220 grade C sau 425 F). Cu siguranta o voi face iar si iar!



Pentru reteta nu prea aveti nevoie de cantitati: 1 vanata mai mare, mai lunguiata decat groasa se taie felii groase de aprox 1 cm, si se unge cu putin ulei de masline. Se dau cu putina sare si piper si se coc pe gratarul incins aprox 5 minute pe fiecare parte pana cand se rumenesc si se inmoaie. Se aseaza pe farfurile, se presara cu branza feta faramata, seminte de pin (ale mele au fost putin prajite) si se stropeste cu 1 - 2 linguri otet balsamic, 2 linguri ulei de masline. Deasupra se presara cateva frunze de busuioc si menta taiate feliute*.

*pentru a taia mai usor frunzele, se aranjeaza frunzele una peste alta si se ruleaza intr-un sul, care se taie rondele cu un cutit ascutit. Eu am folosit cate 4 frunze din fiecare.

Pofta buna!

Alte retete delicioase cu vinete: Paste orzo cu legume la cuptor, Couscous cu vinete si ardei copti, Ratatouille, Sandvisuri cu vinete, si binenteles romaneasca Salata de vinete.

12 comments:

Dulcegarii culinare said...

Love you vanata draga ! arata demential ! pupici Mihaela

FLORY said...

Ador vinetele la gratar, iar combinatia cu feta cred ca este minunata!pupici!!!!

coco said...

o sa fac si eu...

Andreea said...

super ideea, iar eu ador branza de capra.... cel putin tot ce am gustat nu mi-a lasat vreun iz dubios, sotul meu in schimb uneori simte ... ceva. Noi luam de la Costco o branza de capra, in forma de salam, are aspectul branzei de vaci proaspete, chiar nu simt nimic ciudat. Poate ii dai o sansa :)))

Mihaela said...

Multumesc, Antonina :) stiu ca iti plac vinetele si salata asta ti-ar place sigur!

Flory, multumesc :)

Coco, ne spui cum ti-a placut!

Andreea, multumesc pentru idei :) nu merg de obicei la Costco, in forma de salam mic este si la magazinul unde merg eu de obicei, insa nu am luat niciodata. Am mancat branza de capra pe o salata cumparata, dar nu am putut sa o mananc, iar lapte de capra am cumparat si nu am putut sa il beau. L-am facut orez cu lapte sa incerc sa ii maschez gustul, dar tot l-am simtit si orezul l-am dat :) La mama acasa am baut mult lapte de capra si am mancat branza fara sa ii simt gustul... probabil ar trebui sa ii mai dau o sansa :)

Irina said...

Arata excelent, felicitari!

Nancy said...

Wow this not only looks super healthy but also so scrumptious! Lovely photos too :)

Andreea said...

ei, vezi ce amintiri faine ti-am starnit?! :)

Costco pt mine a devenit echivalent cu marfa de calitate la preturi super decente. E drept ca uneori nu ai ce face cu cantitatile pe care le vand ei, insa sunt f. multe din care poti alege. Ex: branzeturi, carnuri, cacao de-o calitate f buna (pret ridicol de mic), dulce de leche din Argentina (la litru :))), nectar de agave, fleur de sel, fructele si legumele, proaspete ori de la congelatoare etc etc. Te pup, o seara faina.

Zazuza's Gulaschsuppe said...

ador vinetele pe gratar! si ador vinetele in general :)). iar cu feta langa sunt savuroase, am incercat si noi!

Cristina said...

Imi plac ff mult vinetele la gratar

megi said...

Mihaela, the grilled eggplant and feta salad looks amazing. We go through a LOT of eggplants during the summer months, especially once they are available at the local farms and I already know this will be a hit around here. Thank you for sharing.

pansy said...

si eu sunt fan vinete si reteta ta mi se pare grozava,char am o bucatica de branzza de capra cremoasa si cred ca am s-o incerc.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails