June 06, 2011

Crema "dip" cu spanac si anghinare/ Spinach and artichoke dip


In limba romana nu exista traducere exacta a substantivului "dip" care vine de la "a intinge" in ceva, si mi-a fost putin greu sa ii gasesc o alternativa mai potrivita a numelui. "Dip"-urile sunt foarte populare in Statele Unite, sunt creme in care se intinge cu chipsuri de tortilla sau legume crude taiate bucatele, iar cea cu spanac si anghinare este foarte des intalnita in meniurile de aperitiv ale restaurantelor. Varianta mea este o varianta rece, dar exista si variante calde, iar altele servite proaspat scoase din cuptor cu branza topita deasupra.

Mult timp nu am incercat aceasta crema, cred ca nu m-a atras cum arata, sau maioneza... dar acum catva timp, cand eram la cumparaturi intr-un magazin era la vanzare "dip" facut in magazin si aveau si mostre. Mi-a placut mult, si binenteles ca am tras cu ochiul la lista de ingrediente. L-am reprodus acasa de cateva ori, nu cred ca este exact ca cel din magazin, dar este foarte bun. Partea care imi place cel mai mult este ca (aproape) toate ingredientele si cantitatile sunt dupa propria preferinta. Puteti folosi 2 linguri de maioneza, sau puteti folosi o cana intreaga. Puteti folosi crema de branza sau puteti sa nu folositi deloc. Se poate servi cu chipsuri de tortilla, cu chipsuri de pita, sau pe paine. Si este o mancare sanatoasa, cu multe legume.

Ardeiul iute jalapeno, dupa ce i se scot vinele si semintele este foarte putin iute. Se poate omite daca nu va place iute. Ca o varianta, se pot adauga rosii uscate la soare.

Ingrediente:

1 cutie de anghinare (artichoke) in apa (6-7 bucati)
1 legatura mare de spanac
3 cepe verzi
1 catel de usturoi
1 ardei iute (jalapeno) fara vine si seminte

3/4 cana maioneza (facuta in casa sau cumparata)
100 gr crema de branza Philadelphia
zeama de la 1/2 lamaie
2 linguri parmesan ras
2-3 linguri ulei de masline
sare si piper dupa gust

Spanacul se spala bine si cand sunt inca stropi de apa pe frunze, se pune intr-o oala goala cu capacul pus, pe foc mediu, cateva minute pana cand se ofileste si scade. Se poate mesteca de cateva ori. Se scoate, se lasa sa se raceasca si se toaca mare.

Se toaca mare anghinarea, ceapa, usturoiul si ardeiul jalapeno. Eu am pus totul in robotul de bucatarie si am pulsat pana cand totul a fost tocat mare. Se poate toca de mana cat de marunt va place, sau il puteti lasa in robot si obtineti o pasta.

Se amesteca legumele tocate cu maioneza, crema de branza, zeama de lamaie, parmesanul ras, uleiul si se potriveste de sare si piper.
Se serveste cu chipsuri de tortilla.

Pofta buna!

5 comments:

FLORY said...

Interesanta crema,merita incercata!!

Unknown said...

cu reteta asta mai dat pe spate...asa de dimineata! :*

Andreea said...

Uneori yummy spune tot :)
foarte fain amestecul de ingrediente! Musai de incercat acum ca a venit si la noi (iiiin sfarsit) caldura.
Pupici! O zi faina!

Cristina said...

INTERSANTA! arata bine

Zazuza said...

tare gustos trebuie sa fie!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails