May 01, 2010

Varza a la Cluj



Reteta romaneasca, am salvat-o mai demult de pe internet, acum am incercat-o prima data si am facut cateva mici modificari:

Ingrediente:
500 gr carne de porc tocata
1 cana mica cu orez fiert (250 ml)
1 kg varza proaspata
1/2 cana zeama de varza acra
2 cepe
50 gr costita afumata (bacon)
3 linguri sos de rosii
1 lingurita boia dulce
putina telina tulpini si putin morcov
sare, piper, marar, patrunjel, putin cimbru (oregano), 2 foi de dafin
5 linguri ulei



Ceapa tocata am pus-o la calit in ulei pana cand a devenit translucenta, am adaugat carnea, pana cand s-a patruns putin (5 minute). Am potrivit-o de sare si piper, am oprit focul, am adaugat un praf de oregano si orezul.


In alta cratita am pus costita bucatele la prajit, fara ulei, pentru ca a fost destul de grasa.

Cand s-a topit untura si a inceput sa se prajeasca costita,

am inceput sa adaug varza tocata, si sa mestec din cand in cand.


Am adaugat zeama de varza si foile de dafin, morcovul si telina. Cand a inceput sa se inmoaie am adaugat boiaua, rosiile, sare si piper, si am mai lasat-o la calit pana cand s-a inmuiat bine, si s-a evaporat lichidul, in total cam 20 minute. Am adaugat marar si patrunjel (fara untura de catel :)) proaspete, si am oprit focul.


Cum am folosit aceeasi cratita pentru cuptor, am transferat cam 2/3 varza in alt castron, am pastrat primul strat, am nivelat, am adaugat jumatate din amestecul de carne, am pus 1/3 varza, a doua jumatate de carne, si apoi restul de varza.
Am pus in cuptorul incins la 190 grade Celsius (375 Fahrenheit) cam o ora, pana cand a inceput sa se caramelizeze pe margine (nu sa se arda).

Se serveste cu smantana si ardei iute. Pofta buna!

2 comments:

Anonymous said...

si unde e orezul in toata reteta descrisa?

Mihaela said...

Orezul este in amestecul de carne.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails