May 26, 2010

Paste mediteraneene



Dupa o plimbare de duminica dupa amiaza intr-un parc superb, am venit acasa infometata, si cum voiam sa mananc ceva usor, am incercat aceste paste mediteraneene, dupa o reteta luata dintr-o revista Food&Wine.

Cateva precizari: Am folosit anchovies, si nu stiu cum se traduc exact in romaneste, sunt niste pesti mici sarati si conservati in ulei, asemanatori cu sardinele. Am vazut poze cu anchovies uscati pe internet si aratau ca hamsiii pe care ii prajeam pe plita demult cand eram copil. Asa ca daca cineva are o traducere mai exacta, va rog sa imi spuneti.



Reteta cere sunca prosciutto, eu nu am avut si am folosit feliute de costita afumata, si s-a simtit putin gustul de afumat. Sunt sigura ca pastele au gust mai bun cu prosciutto.

Ingrediente:
2-3 linguri ulei de masline
2 catei de usturoi
4 fileuri de anchovies
5-6 felii foarte subtiri de sunca prosciutto, taiate fasii lungi
2 rosii tocate nu foarte marunt
un praf de ardei uscati iuti (boia iute)
2 linguri capere
busuioc tocat fasii
1/2 pachet paste fettuccini
sare si piper

Uleiul se incinge intr-o tigaie, si se adauga usturoiul tocat si anchovies tocate. Se lasa 2-3 minute pana cand usturoiul se rumeneste si anchovies se topesc. Da, se topesc in ulei :)

Se adauga sunca si se lasa pana se rumeneste si ea, inca 1 minut - 2.


Se adauga rosiile si ardeiul iute, se potriveste de sare si piper (nu puneti multa sare, anchovies, prosciutto si caperele sunt sarate deja).


Se lasa pana cand rosiile se inmoaie si se formeaza un sos. Se adauga caperele.



Intre timp se fierb pastele dupa instructiunile de pe pachet. Se scurg, oprindu-se o ceasca din apa in care au fiert, se pun peste sos, se adauga apa si se amesteca pe foc pana cand a scazut apa, cam 2 minute.
Se servesc cu decorate cu busuioc si parmesan ras.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails