February 18, 2012

Pui la cuptor pentru "Provocarea secreta"/ Roasted chicken with seasoned butter


(Please scroll down for recipe in English)

A fost secreta de la 1 februarie, e timpul sa dam lucrurile pe fata :) M-am inscris in luna februarie la "provocarea secreta" a Amei. In prima zi din luna, Ama trimite prin e-mail fiecarui participant numele blogului din care sa se inspire. Dupa ce am "rasfoit" blogul destinat mie si am gasit mai multe retete pe care mi-ar fi placut sa le incerc, m-am intors la o reteta mai recenta care mi-a atras atentia de cand a fost postata: un pui la cuptor condimentat.

Ati ghicit al cui e blogul? Este blogul Panselutei, alias Pansy, o persoana draguta si sociabila, cu retete interesante si unde mai aflu si lucruri de care nu stiam pana acum. Ca de exemplu, condimentul chilian merken. A fost prima data cand am aflat de el, dar cand am vazut din ce este facut, am stiut sigur ca o sa imi placa: bobite de coriandru prajite si macinate cu boia. Ah, ce aroma si parfum!

Am facut cateva modificari la reteta originala, am omis rozmarinul (pentru ca am uitat sa cumpar) si am pastrat temperatura cuptorului constanta (si nu mai mare la inceput si redusa dupa) si am marit cantitatea de usturoi (yum!). Puiul este excelent, pielea crocanta si condimentata, carnea moale si suculenta. Garnitura o las la alegerea voastra :)


Ingrediente:


1 pui de aprox 2 kg
1/2 stick (55 gr) unt la temperatura camerei
o mana de patrunjel tocat
3 catei de usturoi dati pe razatoare + 4 catei de usturoi intregi
2 lingurite sare
1/2 lingurita piper
1 lingurita seminte coriandru
1/2 lingurita boia afumata +1/2 lingurita pudra de ardei (sau 1 lingurita boia afumata iute sau dulce)
1/2 lamaie, taiata in bucati mari
aprox 1 cup (240 ml) vin alb
aprox 1/2 cup (120 ml) apa sau supa de pui
3-4 morcovi taiati jumatati pe lungime
3 tulpini de telina taiate jumatati

Pentru condimentul merken, caruia cred ca i-am schimbat putin proportiile, prajiti intr-o tigaie uscata semintele de coriandru, scuturand des tigaia, pana cand incep sa miroase. Lasati-le sa se raceasca putin, apoi macinati-le impreuna cu amestecul de boia si pudra de ardei.


Incingeti cuptorul la 220grade Celsis (425 Fahrenheit). Intr-o tava mai mare formati un "pat" din morcovi si tulpinile de telina, un strat de-a lungul, apoi altul de-a curmezisul tavii, pat pe care va sta puiul. Asezati puiul cu pieptul in sus pe patul format. Indoiti aripile in spatele puiului, ca si cum ar sta la soare cu mainile dupa cap.


Amestecati bine untul cu usturoiul dat pe razatoare, 2 linguri din patrunjelul tocat, sarea, piperul si amestecul macinat mai sus. Ungeti bine puiul cu acest amestec, pe aripi, picioare, desfaceti de la gat spre piept pielea puiului si bagati amestec si intre piele si carne. Sarati putin puiul in interior si umpleti puiul cu restul de patrunjel tocat, bucatile de lamaie si cateii de usturoi, apoi legati cu o sforicica picioarele puiului, sau prindeti-le prin piele. Turnati in tava apa si vinul si dati tava in cuptorul incins pentru 1 ora si 40 minute. Nu este nevoie sa rotiti sau sa stropiti puiul.


Cand este gata, daca intepati puiul in partea dintre picior si piept, sucurile care iasa ar trebui sa fie limpezi.

Scoateti puiul, acoperiti-l cu o folie de aluminiu si lasati-l sa se odihneasca aprox 15 minute inainte de servire.



Ingredients:

1 whole chicken (about 4 lb)
½ stick of butter at room temperature
1 handful chopped parsley
3 cloves of garlic, grated + 4 whole cloves of garlic
2 tsp salt
½ tsp black pepper
1 tsp coriander seeds
½ tsp smoked paprika + ½ tsp chili powder (or 1 tsp smoked paprika, hot or sweet)
½ lemon, cut in large pieces
About 1 cup white wine
About ½ cup water or chicken stock
3-4 carrots cut in half lengthwise
3 sticks celery, cut in half


To make the merken seasoning: toast the coriander seeds in a small dry pan few minutes on low heat, until they start to smell. Let cool and grind together with paprika and chili powder.

Preheat the oven at 425 F. In a large roasting pan, make a bed out of carrots and celery. Place the chicken, breast side up on top of the vegetables. Bend the wings behind the neck, like the chicken is getting ready to have a sun bath.

Mix well the butter with the grated garlic, 2 tbsp of the chopped parsley, salt, pepper, and merken seasoning. Rub the chicken very well with the mixture, on the legs, wings, and between the skin and breast meat. Salt and pepper inside the chicken and stuff it with the rest of the chopped parsley, lemon pieces and whole garlic cloves, then tie the legs together with kitchen string. Pour the wine and water in the pan and bake in the preheated oven for 1 hour and 40 minutes. It is not necessary to flip or baste the chicken.

You can check if it’s ready: if you cut between a leg and thigh, the juices should run clear.
Remove the chicken from the oven, cover with a piece of aluminum foil and let rest for 15 minutes before serving.

12 comments:

TeoBucatar said...

O friptura pe cinste,foarte aromata la cate mirodenii vad!

Adrian Constantin said...

Doamne ce bine arata :X !

Adina said...

Ce apetisant! Desi si eu merg in vizita la Pansy,mi-a scapat si mie condimentul,dar tare bine suna.

Unknown said...

wow, ai ales reteta mea preferata de pe blogul panselutei! de cand a postat ma gandesc la puiul acela!

pansy said...

sa va fie de bine !Ma bucur ca ti-a placut !e tare aratos puiul tau ! vroiam sa-ti spun,ca specificul acestui condiment este ardeiul afumat.daca gasesti acolo la tine boia de ardei afumat sau ardei iuti afumati e perfect.Cand gatesc chilienii pui cu merken il maseaza bine cu condimentul cu pricina si il lasa la frigider,de seara pana dimineata,sau macar cateva ore bune.Asfel puiul va fi subtil aromat si nu foarte iute,ci usor iute(asta pentru ca in condiment nu pun semintele de ardei iute)

Roxana GreenGirl {A little bit of everything} said...

ce frumos s-a rumenit! ce aroma trebuie sa aiba!

Licuta Marin said...

Tare apetisant puiutul!!!Yummy!Pup!

Timea said...

Foarte atragator puiul tau! delicios tare.

Adela Zilahi said...

Bun puiutul!! Foarte apetisant arata! Pupic!!

Mihaela said...

Teo, a fost foarte aromat! multumesc pentru vizita :)

Adrian, a fost la fel de bun precum arata :))

Mitinita, trebuie sa il incerci, mie mi-a placut foarte mult.

Andreea-Elena, si mie mi-a ramas in minte si chiar m-am gandit la el inainte de a ma apuca sa vad si alte retete :)

Pansy, ne-a placut foarte mult. Am folosit boia afumata cumparata si partial boia afumata facuta din ardeii adusi din Romania, iar coriandrul prajit este unul din "parfumurile" mele preferate :)) Imi place ideea de a masa puiul cu condimente de cu seara, isi va lua si mai bine arome, voi incerca asa data viitoare.

Roxana, a fost excelent, abia m-am abtinut sa nu rup o aripa in timp ce ii faceam poze :))

Licuta, multumesc pentru mesaj!

Multumesc, Timea, a fost foarte gustos.

Adela, multumesc pentru vizita!

Teea said...

Wow! Yum-yum!!! Cat de bine arata si nu-i deloc greu de facut! :) Multumim!!!

andrada`s kitchen said...

Arata divin, puiul... imi ploua-n gura :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails