May 28, 2011

Mango colada sorbet


La multi ani, tata! sper sa ai o zi superba, si sa servesti (din pacate numai virtual) niste inghetata de fructe exotice. Nu e chiar inghetata, ci sorbet, pentru ca nu are oua, lapte, si nici macar zahar!

M-a inspirat pentru aceasta reteta Lavinia de la Bucatar sub acoperire, care ne intreba acum ceva vreme daca ne place Pina Colada, dupa reteta lui David Lebovitz. Auzi intrebare, sigur ca da! Dar imi place si mai mult Mango colada! :) Asa ca am modificat reteta si i-am adaugat mango. Zahar nu i-am mai adaugat, ci am pus nectar de agave (indulcitor natural), pentru ca m-am gandit ca daca e vegetariana, vegana, de post (aproape, daca omitem romul), nici sa nu ingrase :) Daca nu aveti nectar de agave, puteti pune zahar, cam 1 cana (200 gr).

Reteta originala cerea numai 250 ml (1 cup) de lapte de nuca de cocos, dar eu am adaugat toata cutia de 400 ml, si a fost ok. Asadar, intre 250 si 400 ml, puteti alege oricat :)

Acum am comandat si cartea lui David Lebovitz cu ale lui inghetate minunate, deci se prevad mai multe inghetate in viitor.



Ingrediente:

2 mango
1/2 ananas
250 ml - 400 ml lapte de nuca de cocos
3/4 cup (180 ml) nectar de agave
1/4 cup (60 ml) rom cu aroma de nuca de cocos * optional
zeama de la 1/2 lamaie verde

Mango se curata de coaja, apoi se taie felii pe langa sambure. Atentie, este foarte alunecos fara coaja. Samburele de mango are o forma ovala si plata, iar dupa ce il curatati de coaja incercati cu degetul sa vedeti in ce directie este orientat samburele, apoi taiati pe langa el. Taiati fructele cu cuburi.

Ananasului i se taie capetele, apoi se pune in picioare pe un tocator si se curata de coaja. Se taie pe jumatate pe lungime, apoi pe sferturi si i se taie mijlocul fibros. Se taie in cuburi.

Se pun fructele in blender cu laptele de nuca de cocos si se fac piure (eu am lucrat in 2 ture, iar blenderul a fost de ajuns sa faca fructele piure). Se adauga si restul ingredientelor si se lasa sa se raceasca in frigider, apoi se da prin masina de inghetata dupa instructiunile masinii (20-25 minute). Se pune in recipiente si se tine in congelator aprox 2 ore sa se inghete bine (cu cat mai mici sunt recipientele, cu atat va ingheta mai repede :))

Daca nu aveti masina de inghetata, puteti ingheta intai fructele bucati (mango si ananas), apoi dati-le prin blender si lasati-le in congelator inainte de servire.

Este delicios, racoritor si usor!

18 comments:

Cristina said...

super desert pentru zilele calduroase!

Anonymous said...

au iesit f. frumoase pozele astea :) ... vine vara si vacanta!!!! :)

Andreea said...

Foarte faine pozele Mihaela.
La voi e vara frumos bag de seama :) pe noi ne-a zapacit ploaia (si frigul) in primavara asta, dar speranta moare ultima asa ca sigur ajung sa testez si sorbetul tau. :)

Mihaela said...

Cristina, este chiar racoritor :)

Anonim, multumesc :)

Andreea, si la noi a fost la fel de capricioasa primavara asta, a trecut de la temperaturi de peste 80, chiar 90, la 45 in numai 2 zile :) Am prins putin soare si am facut pozele, in ziua in care ne planuisem sa mergem putin la o terasa... terasa alta data :) multumesc pentru vizita!

Lilly said...

Minunat sorbetul asta Mihaela!Racoros si exotic!

sara & Miki said...

Ce bun trebuie sa fie. Mango imi place, dar inghetata din mango nu inca. Voi incerca. Pup!

Zazuza's Gulaschsuppe said...

am incercat sa las un comentariu mai devreme si nu m-a bagat in seama blogger :(. dar bag sama ca noi comunicam subliminal, ca m-ai vizitat :D. voiam sa zic ca minunea asta facuta de tine e perfecta pentru zilele de vara!

Lavinia said...

Ce bine arata! Cred ca e delicios si in varianta asta cu mango!De-acum sa tot vina vara.

pansy said...

pai pina colada fara rom,nu se putea ! asta-i ca sarmalele cu soia.sau cum mai zic io vodca fara alcool,care din pacate nu s-a inventat.dardesretul tau e super !

Alice said...

arata bine :)

Bianca said...

Bine te-am gasit. Imi place blogul tau si am sa il studiez mai amanuntit:)
O sapt frumoasa

Antonina said...

Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii initiata de tine, Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat Mihaela.. O zi frumoasa

Unknown said...

Buna Mihaela, spune-mi te rog cu ce as putea inlocui nectarul de agave? ma incanta reteta si merita incercata..tare mult imi place Mango si Ananasul!...sa nu ami spun cat e de bun laptele de cocos!

Mihaela said...

Andreea Elena, ma bucur mult ca iti place reteta mea. Nectarul de agave il poti inlocui cu zahar obisnuit, 1 cana sau 3/4 cana, depinde cat de dulce iti place, sau poti incerca sa pui chiar miere :)

megi said...

What a beautiful presentation Mihaela, it looks so refreshing, I would love to try this recipe this summer. Thank you for sharing.

Unknown said...

omg! dupa ce am postat intrebarea pt tine, am vazut cu ce se poate inlocui nectarul de agave....sorry, m-am primit sa iti laud sorbetul si nu am citit cap coada reteta!... probabil din cauza fotografiei care-ti lasa gura apa!

Unknown said...

OMG! abia dupa ce am postat intrebarea, am vazut cu ce se poate inlocui nectarul....sorry, nu apucasem sa citesc tottt....probabil din cauza fotografiei care-ti lasa gura apa!!!
P.S. m-am documentat asupra nectarului de agave! super bun trebuie sa fie!
PUP

s-ar putea ca mesajul sa apara de 2 ori, nu stiu din ce motiv nu am putut posta :( probabil noi erori....

Antonina said...

La multi ani tatalui tau ! cat despre sorbet.. arata minunat. Pupici

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails