August 03, 2011

Salata greceasca a la Jamie/ Greek salad a la Jamie


Acum cateva luni... show-ul lui Jamie Oliver in Atena... salata greceasca si souvlaki... nu va puteti imagina cum imi ploua in gura :) Souvlaki am facut deja, si am asteptat sa vina sezonul rosiilor pentru o salata greceasca pe cinste. Am vrut sa o fac "ca la carte" sau "ca la Atena" si saptamana trecuta nu am avut marar, apoi am luat marar si ardei si am terminat castravetele, asa, ca Pacala :) Dar azi a fost ziua ei, a salatei grecesti!
In America salatele grecesti au salata verde(!) cateva rosii fara gust, castravete, feta si dressing gata facut. Nu zic ca nu e buna, pentru ca o mananc cel putin odata pe saptamana, dar cea pe care am facut-o azi o simt originala, asemanatoare cu Salata romaneasca de rosii, cu adaosul sarat de masline si aromat de menta si oregano. Imi pare rau ca degustatorul meu de mancaruri grecesti (Ligia) nu a fost aici sa imi spuna "Miha, this tastes like in Greece!" :)

Deci: tocati 1-2 rosii mari, in diverse marimi, bucati si/sau rotund, o mana de rosii cireasa, feliati subtire un castravete, jumatate de ceapa si jumatate de ardei verde. Se toaca deasupra o mana de marar si cateva frunze de menta, se drege cu sare, piper si cativa stropi de otet rosu. Se "drege" cu masline si o bucata zdravana de feta, se presara cu oregano uscat si se toarna usor ulei de masline peste tot.


Pofta buna!

18 comments:

FLORY said...

Delicioasa,acum imi ploua mie in gura,pupicei!

Antonina said...

Exact ca la "mama ei" ! parol !

Adina said...

Cred ca tot ce iese din mana lui Jamie e belicios ,cum zice maruntica mea:)) si cand ma gandesc ca imediat se termina rosiile de gradina...

catkitchen said...

arata demential !!!!! ... si mie imi ploua ... :(((((

coco said...

super buna...!!! si eu fac multeee salatee...

gaby_d said...

Dai si vizitatorilor?:D
Eu vreau!

Adela Zilahi said...

Arata foarte bine, exact pe gustul meu! Puup!

Jayanthy Kumaran said...

lovely presentation with great flavors..:)
Tasty Appetite

Mimmi said...

Ce bine arata salata ....

Zazuza's Gulaschsuppe said...

vad ca esti in inspiratie greceasca :). mi-ai facut pofta de salata cu branza sarata :)

Fancy Cake said...

Apetisant! Vreau si eu!

Mihaela said...

Flory, multumesc :)

Antonina, parol, soro! :))

Mitinita, ai dreptate, de data asta Jamie a pastrat originalul.

Catkitchen, multumesc :)

Coco, sper ca te-am inspirat pentru mai multe salate :)

Gaby, cum sa nu, cu multa placere!

Adela, multumesc :)

Jay, thank you!

Mimmi, multumesc :)

Zazuza, am fost intr-o pasa greceasca, acum e timpul sa mai trec si pe alte meleaguri :)

Fancy Cake, multumesc, poti sa te servesti! :)

Multumesc fetelor si va urez o zi frumoasa plina de arome!

Din bucataria mea said...

Delicioasa!!! Sa profitam de legumele de gradina cat mai putem ca se termina repede vara!...Pupici!!!

Roxana GreenGirl said...

daca ar fi dupa pofta inimmi mele as manca zilnic branza feta sau telemea de oaie, dar aici nu am vazut niciodata. Mmm
off, colesterolu' asta ...
Foarte bina arata salata, nu stiam ca reteta originala e cu oregano uscat.
O zi faina

Ellie said...

Mihaela, Tare mult imi place prezentarea ta de salata greceasca...pozele merita sa fie puse pe coperta la o revista:)...front page!
Foarte frumos si gustoasa. Un weekend placut!

Mihaela said...

Licuta, asa este, vreau sa mananc cat pot de mult fructe si legume in sezon, cu siguranta o sa le duc dorul la iarna :)

Roxana, telemeaua am si uitat exact cum este, dar feta am aproape tot timpul in frigider. In show, Jamie chiar storcea manunchiul de oregano peste salata, si am norocul sa gasesc la magazinul cel mai apropiat oregano din Grecia in manunchi :)

Ellie, multumesc mult, ma bucura mult aprecierile tale :)

Mihaela said...

Oare la toata lumea ii place cum gateste Jamie?? :)) Sanatoasa si frumoasa salata asta !

Design By Neraida said...

That's what i call a greek salad.Perfect.Usually here most of the restaurants,they add romano salad,and i don't like it like that.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails